Twenthe verliest tweede oefenwedstrijd met ruime cijfers

Het eerste elftal heeft in de voorbereiding op de competitie ook haar tweede oefenwedstrijd verloren. In en tegen Vasse verloor de hoofdmacht van Twenthe met 5-0 van de plaatselijke SV, tevens oude club van eerste elftal trainer Mark Bolink.

Ondanks de fikse nederlaag begon Twenthe niet slecht aan de wedstrijd. In de eerste vijftien minuten creëerde het zelfs nog gevaarlijke kansen via Wouter Leusink en Stijn Jeurlink. Vasse kreeg, door goed en hoog druk zetten, meer grip op de wedstrijd. Twenthe kwam niet tot voetballen waardoor het zichzelf af en toe flink in de problemen zette. In de eerste helft kwamen de Vassenaren maar liefst drie keer tot scoren. Ruststand 3-0.

In de tweede helft was het opnieuw Vasse met het beste spel. Na een uur voetbal maakte de thuisclub- enigszins gelukkig de 4-0, waardoor de wedstrijd was beslist. In de 70e minuut kreeg Koen Morsink nog een enorme kans maar hij verzaakte na slecht afronden. In de 80e minuut scoorde Vasse nogmaals: 5-0.

Komende donderdag speelt VV Twenthe een bekerwedstrijd tegen EGVV uit Gelselaar. De uitwedstrijd begint om 20.00 uur op sportpark de Benneker.

Bericht geplaatst op maandag 24 augustus 2020 om 10:01u24-08-2020 @ 10:01u | Link