Twenthe D1 wint topper

Koploper Twenthe D1 won vandaag met 5-3 van de directe concurrent Lochem D1.Twenthe D1 staat nu zes punten los van Lochem en twaalf punten los van Neo, de nummer drie van de competitie. "Het kampioenschap ligt nu voor het oprapen, dat mag toch niet meer mis gaan!", aldus leider Harold Spenkelink, die nog aan het bijkomen was van de wedstrijdspanning.

Twenthe D1 was in de eerste helft heer en meester en ging de rust in met een 3-0 voorsprong. Lochem wijzigde van tactiek en speelde na de rust één op één. Twenthe D1 was door trainer/coach Fred van Ginkel voorbereid op deze zet van Lochem, maar kwam toch onder druk te staan.

Lochem kwam terug tot 3-2. Vrij snel scoorde Twenthe de 4-2, maar kwam wederom onder druk te staan door de 4-3 van Lochem. Het één op één spel brak Lochem echter op. Twenthe voetbalde zich onder de druk uit en kreeg goede kansen op de 5-3. Het lukte Luuk Freriksen en Mees Spenkelink niet om halverwege de tweede helft de wedstrijd te beslissen. Dit lukte pas aan het einde van de wedstrijd vanuit een vrije trap. Luuk Freriksen krulde van buiten de 16-meter de bal onder de lat.

Volgende week speelt D1 uit tegen Excelsior`31. Kan Twenthe D1 scherp blijven of gaan ze het zich toch moeilijk maken. We gaan het beleven.

Bericht geplaatst op maandag 16 februari 2015 om 03:43u16-02-2015 @ 03:43u | Link