Twenthe 2 boekt zwaarbevochten zege op WVV`34

Het tweede elftal van Twenthe is afgelopen zondag goed begonnen aan de tweede seizoenshelft. De ploeg van trainer Peter Horselenberg won in eigen huis met 1-0 van WVV`34. Dennis ter Haar maakte in de eerste helft de enige treffer van de wedstrijd. Door de zege staat Twenthe nu stevig in de middenmoot en doet het tevens nog volop mee in de strijd om de tweede periode.

Twenthe won eerder dit seizoen ook al de uitwedstrijd tegen WVV`34, maar de beginfase was voor de bezoekers uit Hengevelde. WVV`34 had een veldoverwicht en het betere van het spel, terwijl Twenthe zoekende was. Toch leverde het overwicht niet veel grote kansen op voor de bezoekers. Naarmate de eerste helft vorderde, kreeg Twenthe meer grip op het duel en kon het ook zelf aan aanvallen denken. Vlak voor rust werd de thuisploeg geholpen door WVV`34. Een verdediger van de ploeg uit Hengevelde vond het nodig om aan de doorgebroken Tijmen van Wissing te hangen en kreeg een rode kaart. Twenthe maakte optimaal gebruik van de overtalsituatie en kwam al snel op voorsprong. Dennis ter Haar rondde na een goede actie beheerst af en zorgde voor de 1-0.

Met een goed gevoel konden de mannen van Peter Horselenberg aan de thee, maar met een man meer wist Twenthe na rust niet te profiteren. Sem Spoelder was met een kopbal nog wel dicht bij de 2-0. Daarna nam WVV`34 het heft in handen op jacht naar de gelijkmaker tegen het onrustige Twenthe. De ingevallen Okan Colak speelde ongelukkig en werd al binnen tien minuten van het veld gestuurd, nadat hij volgens de interpretatie van de scheidsrechter een doorgebroken speler vloerde. Met tien tegen tien was WVV`34 de betere ploeg. Twenthe probeerde de boel achterin dicht te houden en streed voor elke bal. Dat lukte niet altijd, maar doelman Martijn Buschers redde bekwaam op een gevaarlijke uitbraak van de bezoekers. Goed voetbal was er niet meer bij, maar de Tricolores wisten de overwinning over de streep te trekken.

Door de overwinning steeg Twenthe naar de zevende plek op de ranglijst. De achterstand op nummer twee FC Eibergen bedraagt nu zes punten, maar Eibergen heeft wel een wedstrijd meer gespeeld. Twenthe gaat komende zondag op bezoek bij FC Eibergen en kan dus meestrijden om de bovenste plekken. Door de goede resultaten in de laatste wedstrijden doet het tweede ook volop mee in de tweede periode. Alleen koploper VIOD heeft een punt meer dan Twenthe, dat Dennis ter Haar de komende tijd lijkt te missen door een knieblessure.

Opstelling Twenthe: Martijn Buschers; Bjorn Huistede, Nino Spoelder, Mart Broekkamp, Remco Kingma; Cem Canan (Okan Colak), Dennis ter Haar (Daan de Lat), Kevin van den Burg (Job Vaarhorst); Sem Spoelder, Tijmen van Wissing, Wessel Schreijer.

Bericht geplaatst op dinsdag 24 februari 2015 om 02:04u24-02-2015 @ 02:04u | Link