Twenthe II bindt ook Varsseveld aan de zegekar

2015 is vooralsnog het jaar van Twenthe II. De ploeg van trainer Peter Horselenberg won zondag opnieuw en heeft nu de aanval op de top definitief ingezet. Varsseveld werd op het eigen complex met klinkende cijfers aan de kant gezet, 3-0.

Twenthe zegevierde met een gehavende equipe. Zo ontbrak in de defensie sterkhouder Mart Broekkamp, die voor de vierde keer in dit prille kalenderjaar een familieweekend had belegd. Dennis ter Haar (kniekwetsuur) is momenteel invalide, terwijl Nick Semmekrot moest bijkomen van een strandvakantie in Barcelona. Daarbij werden Wouter Leusink en Sem Spoelder ook nog eens opgeëist door hoofdtrainer Michiel Mensink en zij deelden in het echec van Enschede, waar het vlaggenschip met 6-1 bakzeil haalde bij de Boys. Het tweede team hield het doel wel weer schoon. Voor de derde keer in successie was er een clean-sheet voor A-keeper Martijn Buschers, die ook de komende weken de geblesseerde Nick Koebrugge zal vervangen.

Buschers hoefde nauwelijks reddend op te treden in het eerste bedrijf. Toch had Twenthe wel de nodige moeite met de fysiek sterke Achterhoekse opponent, die eerder dit seizoen nog met 1-0 te sterk bleek. De thuisploeg creëerde zondag zelf ook nauwelijks kansen met de geïmproviseerde aanvalslinie Lummen-Boeijen-Zuidersma. Het was dan ook tekenend dat een standaardsituatie de wedstrijd moest openbreken. Een fraai aangesneden hoekschop van Wessel Schreijer werd bij de tweede paal attent getoucheerd door Guus Lummen. De aanvaller zou aanvankelijk op de bank beginnen, maar doordat de toegewijde en nederige Job Vaarhorst -vorige week nog matchwinner- zich had vergist in het aanvangstijdstip, mocht Lummen starten.

Lummen was vlak na rust wederom trefzeker. Na uitstekende pressie van het dynamische middenveld bood Schreijer de topscorer een niet te missen kans: 2-0. Een prachtige aanval, waar het toegestroomde publiek voor op de banken ging staan. In de slotfase hield Twenthe achterin de deuren zeer bekwaam gesloten. En met de frisse invallers Cem en Okan kwam er meer schwung in het aanvalsspel. Beiden stonden aan de basis van het slotakkoord: Wessel Schreijer was uiteindelijk het eindstation van enkele handige voetbewegingen van de exotische smaakmakers: 3-0.

Door de overwinning klimt Twenthe naar de vierde plek in de competitie. Volgende week speelt de ploeg tegen hekkensluiter Dinxperlo. Als Twenthe opnieuw zal zegevieren, legt het beslag op de tweede periode.

Opstelling Twenthe: Martijn Buschers; Bjorn Huistede, Erwin Morsink, Nino Spoelder, Remco Kingma; Kevin van der Burg, Tijmen van Wissing, Wessel Schreijer; Guus Lummen (Okan Colak), Bas Boeijen (Cem Canan) en Dennis Zuidersma (Job Vaarhorst).

Bericht geplaatst op maandag 9 maart 2015 om 13:17u09-03-2015 @ 13:17u | Link