Twenthe 2 lijdt nipte nederlaag bij koploper VIOD

Het tweede elftal van Twenthe heeft zondag geen punten overgehouden aan de uitwedstrijd tegen VIOD. Op bezoek bij de koploper van de derde klasse ging Twenthe met 4-3 onderuit. Na een matige eerste helft knokte het tweede zich in het tweede bedrijf terug, maar de inhaalrace kwam te laat.

Twenthe moest het in Doetinchem stellen zonder aanvoerder Tijmen van Wissing, die vanwege zijn werk niet kon aantreden. Voorin moest Twenthe een wijziging doorvoeren. Remco Kingma, die de laatste weken op de linksbackpositie acteerde, verhuisde naar voren en Guus Lummen begon in de punt van de aanval. Door keepersproblemen bij het eerste elftal en de blessure van Nick Koebrugge moest Twenthe 2 daarnaast een beroep doen op vijftienjarige B-doelman Jurgen Burggraaff, die een prima indruk achterliet.

Twenthe, dat zich wilde revancheren na de nederlaag bij Dinxperlo, begon heel matig aan het duel op het kunstgras in Doetinchem. Binnen een minuut stond VIOD al op voorsprong. Na simpel balverlies stoomde de koploper aan de rechterkant op en de voorzet werd door de geheel vrijstaande spits eenvoudig binnen gekopt. Twenthe was duidelijk van slag en had veel moeite om aan het voetballen te komen. Behoudens een kans voor Guus Lummen en een schot van Wessel Schreijer waren de bezoekers in de eerste helft niet gevaarlijk. VIOD kon daarentegen makkelijk voetballen tegen het zwakke Twenthe, dat de thuisploeg de ruimte gaf om gevaarlijk te worden. Dat leverde in de eerste helft nog twee doelpunten op, waardoor Twenthe bij rust tegen een 3-0 achterstand aankeek. Jurgen Burggraaf zorgde er met een uitstekende redding nog voor dat de wedstrijd bij rust al niet gespeeld was.

In de rust drong trainer Peter Horselenberg erop aan dat Twenthe het in de tweede helft over een andere boeg moest gooien. De oefenmeester wilde dat er scherper werd gedekt en daarnaast moest er ook meer spelvreugde op de mat worden gelegd. Horselenberg bracht Nino Spoelder en Glenn Begieneman, die zijn rentree maakte na lang blessureleed. Het signaal van de trainer werd opgepakt door de spelers en VIOD moest in de achteruit. Zo`n tien minuten na rust werd het betere spel beloond. Guus Lummen tekende met zijn dertiende treffer van het seizoen voor de 3-1. Niet veel later bracht de aanvaller de spanning helemaal terug. Een voorzet vanaf de rechterkant werd door een verdediger van VIOD in eigen goal gewerkt. De bank van de koploper begon zich zichtbaar zorgen te maken en Twenthe rook bloed.

VIOD vergrootte de voorsprong echter snel weer tot twee treffers. Een hoekschop kon bij de tweede paal worden binnen getikt, waardoor de wedstrijd alsnog gespeeld leek. Twenthe kreeg nog wel een paar mogelijkheden, maar de klokte tikte richting de negentig minuten. De trainer van VIOD vond het nodig om bij een 4-2 stand nog twee spelers drie minuten speeltijd te gunnen. De goed leidende arbiter voegde daarom wat extra tijd toe. In de blessuretijd werd het toch nog spannend. Nadat de keeper van VIOD een diepe bal eenvoudig kon oppakken, vond de sluitpost het nodig om zijn been op te tillen en Lummen neer te leggen. De scheidsrechter was het voorval niet ontgaan en legde de bal op de stip. De doelman van VIOD mocht van geluk spreken dat hij mocht blijven staan, maar was kansloos op de goed benutte strafschop van Lummen. Er resteerden te weinig minuten om de gelijkmaker te forceren, waardoor Twenthe zonder punten terug moest naar Goor.

Na de matige eerste helft kon Twenthe wel terugkijken op een goede tweede helft tegen VIOD, dat afstevent op het kampioenschap in de derde klasse. De ploeg uit Doetinchem kan Twenthe nog wel een goede dienst bewijzen door op 4 april niet te winnen van Silvolde. Dan pakt Twenthe immers de tweede periode. Komende zondag wacht voor de mannen van Peter Horselenberg eerst een thuiswedstrijd tegen RKZVC. Het duel met de ploeg uit Zieuwent begint om 11.00 uur op sportpark `t Piepwillem.

Opstelling: Jurgen Burggraaf; Bjorn Huistede, Erwin Morsink, Mart Broekkamp, Niek Semmekrot (Glenn Begieneman); Sem Spoelder, Kevin van den Burg, Wessel Schreijer; Remco Kingma (Okan Colak), Guus Lummen en Dennis Zuidersma (Nino Spoelder).

Kijk voor meer foto`s van de wedstrijd op: http://www.facebook.com/Twenthe2

Bericht geplaatst op dinsdag 24 maart 2015 om 12:59u24-03-2015 @ 12:59u | Link