Benauwde zege Twenthe 3

Twenthe 3 heeft in Delden een volgende stap gezet richting kampioenschap. Bij Rood Zwart werd een benauwde 2-3 overwinning geboekt. Leider Henk Ringersma zag zijn ploeg moeite hebben met het defensieve Rood Zwart en ondanks het hoge percentage balbezit moest de thee met een achterstand worden genuttigd.

Rood Zwart kwam op voorsprong nadat de leidsman een ongelukkig geraakte bal van Michel Mensink aanzag voor een bewuste terugspeelbal. De toegekende vrije trap werd in het doel geklutst achter de kansloze Martijn Buschers. Na rust ging de jacht op de drie punten volop door en de vrijetrappen van Lennert Berkers bleken doorslaggevend. De gelijkmaker ontstond doordat een indraaiende vrije trap niet werd getoucheerd en zo het doel in vloog. Daarna werden twee vrije trappen door Jeroen Berkers verlengd tot doelpunt. Rood Zwart zorgde echter weer voor de aansluitingstreffer zodat het nog billenknijpen werd voor het derde elftal. In het vervolg van de wedstrijd werd er echter niet meer gescoord. Door de overwinning heeft Twenthe nog zeven punten nodig uit de laatste drie wedstrijden om kampioen te worden in de vierde klasse.

Bericht geplaatst op zondag 19 april 2015 om 22:36u19-04-2015 @ 22:36u | Link