Matig Twenthe 1 niet door in beker

De poulefase van het bekertoernooi blijkt, ook dit jaar, het eindstation te zijn voor de bekeraspiraties van Twenthe 1. Na een overwinning op DEO en een gelijkspel tegen vv Buurse werd er zondagmiddag met 1-1 gelijkgespeeld tegen GSV’63. In Geesteren was een overwinning noodzakelijk om het bekertoernooi een vervolg te geven.

Twenthe begon matig aan de wedstrijd tegen de ploeg uit de vijfde klasse en trainer Mensink ergerde zich zichtbaar aan het veelvuldig hanteren van de lange bal. De drinkpauze, na zo’n twintig minuten voetballen door de leidsman werd ingelast, werd door de oefenmeester gebruikt om zijn ongenoegen te uiten. Na deze beschouwing speelde Twenthe een acceptabel tweede deel van de eerste helft. Mart en Koen waren gevaarlijk middels schoten uit de tweede lijn en Wouter was dichtbij nadat hij een vrije trap van Jasper kon inkoppen. Jeffrey was vlak voor het rustsignaal ook dicht bij de openingstreffer. Hij zag zijn volley echter net naast de verkeerde kant van de paal verdwijnen.

Na rust zakte het spel van Twenthe weer wat weg maar ons eerste elftal bleef een overwicht houden. In de loop van de tweede helft werd Roy Vrielink ingebracht om de lijnen vanuit de defensie uit te zetten en kwam Tim Haafkes Wouter op de rechterflank vervangen. Het was dezelfde Tim Haafkes die het openingsdoelpunt voor zijn rekening nam nadat hij een vrije trap van Jeffrey wist binnen te koppen. Na deze voorsprong bleef het spel van Twenthe ondermaats maar leek de volgende bekerronde toch in zicht te zijn. Tien minuten voor tijd kreeg Twenthe 1 het deksel op de neus. Een snelle uitbraak van de gastheren zorgde voor de gelijkmaker waardoor bekeruitschakeling in het verschiet lag. In het restant van de wedstrijd had spits Tijmen nog kans om zich tot matchwinnaar te laten kronen maar ook zijn inzet trof geen doel.

Bericht geplaatst op zondag 30 augustus 2015 om 22:56u30-08-2015 @ 22:56u | Link