Twenthe pakt ook drie punten in Lonneker

Ook na afgelopen weekend blijft ons eerste elftal bovenin meedraaien in de vierde klasse B. In Lonneker werd de uitwedstrijd tegen LSV met 3-5 gewonnen. Voor Twenthe 1 waren Wouter Leusink en Jasper Groothuis beiden twee maal trefzeker terwijl Mark Nijland één maal het net wist te vinden.

Twenthe begon uitstekend aan de wedstrijd tegen middenmoter LSV en Jeffrey Asbroek had al vroeg in de wedstrijd de kans om ons eerste elftal op voorsprong te zetten. Tegenvaller in de beginfase was dat verdediger Glenn Begieneman geblesseerd raakte en zich moest laten vervangen. Joost Vehof kwam als vervanger binnen de lijnen en posteerde zich in het hart van de defensie. Na dik een kwartier spelen kwam Twenthe 1 op een verdiende voorsprong. Een vrije trap van Roy belandde bij Wouter Leusink en deze volleerde de bal op fraaie wijze in het doel.

Na de voorsprong bleef Twenthe kansen creëren en Mark Nijland kreeg een uitgelezen mogelijkheid om de marge te vergroten. De hoogblonde aanvaller trakteerde het publiek echter op een inzet met de buitenkant van de schoen die het beste valt te omschrijven als iets dat tussen een voorzet en een schot in zat. Niet veel later was het Jeffrey die dichtbij de tweede treffer was. Hij reageerde attent toen een mislukt schot van Koen Morsink bij hem voor de voeten belandde. Tot teleurstelling van het meegereisde publiek verdween de inzet van Jeffrey echter op de paal.

LSV bleek na 35 minuten spelen effectiever met de kansen om te gaan. Eén der LSV spitsen wist bekwaam af te ronden nadat een hij op fraaie wijze werd bediend. In de laatste tien minuten voor rust ontspon zich een open wedstrijd omdat Twenthe moeite had met het verwerken van de tegentreffer.

De start van de tweede helft was echter furieus. Direct na rust nam Twenthe 1 weer de leiding nadat Mark Nijland een corner knap binnen wist te knikken. De wedstrijd leek tien minuten later in het slot te worden gegooid door Jasper Groothuis die goed werd weggestuurd en resoluut inschoot. Niet veel later leek hoofdtrainer Michiel Mensink helemaal ontspannen in de dug-out te kunnen plaatsnemen toen LSV verder moest met tien man. Jasper ontfutselde de doelman van LSV de bal en kon, van grote afstand, de bal in het lege doel schuiven. Een verdediger ontnam hem deze scoringskans echter op onreglementaire wijze zodat deze werd weggezonden door de leidsman.

Het overtal leidde echter niet tot rust bij de Tricolores. LSV mocht gevaarlijk worden via het hanteren van de lange bal en keeper Wouter Bekhuis voorkwam op bekwame wijze de aansluitingstreffer. LSV bleef er echter in geloven en bracht, tot grote ergernis van velen, tien minuten voor tijd de spanning weer terug in de wedstrijd. De hoop bij LSV vervloog echter snel weer toen Wouter Leusink op uitstekende wijze werd gevonden en zijn tweede treffer kon binnentikken. Niet veel later werd het zelfs nog 2-5 nadat Jasper de keeper omspeelde en zijn zesde treffer van het seizoen liet aantekenen.

Het slotakkoord was echter weer voor de gastheren. Een schot kwam via de onderkant van de lat weer het veld in en het arbitrale trio besloot na kortstondig contact dat de bal de doellijn was gepasseerd.

Door de overwinning staat Twenthe 1 nu op de tweede plek op de ranglijst. Eén punt achter SC Enschede. Volgende week komt hekkensluiter Buurse op bezoek in Goor.

Bericht geplaatst op maandag 12 oktober 2015 om 18:47u12-10-2015 @ 18:47u | Link