Vrouwen 1 wint derby tegen het mix team

Vanochtend om 11:00 stond op sportpark Heeckeren de wedstrijd tussen het mix team en vv Twenthe vrouwen 1 op het programma. Het eerste half uur ging gelijk op en beide teams waren aan elkaar gewaagd. Er waren niet echt grote kansen totdat na 30 minuten Tess alleen op de keeper van de mix werd afgestuurd. Na eerst  de bal tegen de keeper hebben aangeschoten, wist Tess in de rebound wel te scoren. Na de openingstreffer van Twenthe ging juist de mix beter voetballen, en dat leidde na 10 minuten al tot de aansluitingstreffer. Elke Modders wist vanaf een kleine 20 meter de bal over de keeper te schieten, en scoorde zodoende alweer haar 11e doelpunt dit seizoen. De 1-1 was tevens de ruststand.

Na de rust kwamen de dames van Twenthe beter in hun spel, en kregen een paar goede kansen. Het duurde wel tot de 70ste minuut voordat er daadwerkelijk gescoord werd. Nieuwkomer Aysu wist de bal in de goal te werken na een één tweetje met Tess. Het verzet van de mix leek toen gebroken, helemaal nadat een kleine 10 minuten later Tess werd neergehaald in de zestien meter. De penalty die daarop volgde werd vervolgens door Lisa overtuigend binnen geschoten.

In het restant van de wedstrijd werd niet meer gescoord, en dus heeft Twenthe de wedstrijd met 3-1 gewonnen. Helemaal mooi was dat op het veld ernaast de dames van GFC dure punten lieten liggen tegen laagvlieger vv Holten. GFC blijft wel koploper met 19 uit 8, de dames van Twenthe volgen met 15 punten uit 7 wedstrijden. De mix staat met 10 punten uit 7 wedstrijden in de middenmoot. Volgende week moeten de dames van Twenthe thuis tegen Markelo, terwijl de mix alweer een derby op het programma heeft, ditmaal tegen de dames van GFC.

Bericht geplaatst op zondag 8 november 2015 om 13:17u08-11-2015 @ 13:17u | Link