Twenthe 1 verslaat ook EMOS

Bijna alle supporter hadden zich zondagmiddag samengepakt onder de overkapping om de thuiswedstrijd van ons eerste tegen EMOS te aanschouwen. Naast de langgeblesseerden kon trainer Michiel Mensink ook geen beroep doen op Jeffrey Asbroek die nog teveel last van zijn enkel had nadat hij twee weken geleden tijdens de uitwedstrijd bij Barbaros uitviel. Guus Lummen werd losgeweekt bij Twenthe 2 en startte direct in de basis.

De openingsfase was voor Twenthe dat vooral op de helft van EMOS speelde. Het leverde enkele kansjes op maar grote mogelijkheden deden zich niet voor. Gedurende de eerste helft kwam EMOS beter in de wedstrijd en kreeg de eerste opgelegde kans om de score te openen. De topschutter van de Enschedeërs kon op doelman Wouter Bekhuis afstomen maar zijn inzet werd door Wouter gekeerd. Na een half uur spelen kreeg EMOS en nog grotere scoringskans nadat de bal op de stip ging na een vermeende handsbal van Roy Vrielink. Wederom kroonde Wouter zich echter winnaar in het één tegen één duel zodat de brilstand op het scorebord bleef. Roy Vrielink was even later ook dicht bij een doelpunt toen zijn vrijetrap via de doelman van EMOS op de lat uiteen spatte.

Na de thee leek Twenthe de wedstrijd weer in handen te nemen en dit overwicht werd rond de zestigste minuut ook beloond. Een steekpass van Glenn richting Wouter Leusink kon ternauwernood door de doelman van EMOS onderschept worden. Hij kon de bal echter enkel keren en het leer belandde voor de voeten van Wouter Leusink die eenvoudig de score opende. In de laatste tien minuten van de wedstrijd maakte Wouter bijna zijn tweede treffer nadat hij een voorzet van de ingeval Lars Willemsen ontving. De inzet van Wouter vloog echter over zodat de spanning bleef. Enkele minuten voor tijd werd de wedstrijd wel beslist toen de bal door de leidsman wederom op de stip werd gelegd. Jasper Groothuis werd vastgehouden binnen de zestien en Koen Morsink wist zich wel raad met deze mogelijkheid.

Door deze 2-0 overwinning blijft ons eerste team koploper in de vierde klasse B. De voorsprong op SC Enschede bedraagt twee punten. Twenthe 1 speelt, voordat de winterstop begint, nog twee uitwedstrijden in Enschede. Volgende week wordt er een bezoek gebracht aan Enschedese Boys en over twee weken staat de absolute kraker tegen SC Enschede op het programma.

Bericht geplaatst op maandag 30 november 2015 om 11:02u30-11-2015 @ 11:02u | Link