Twenthe C2 start met een 3-0 overwinning!

Zaterdag kwam Achilles`12 C3 op bezoek bij Twenthe C2. Achilles werd voor de winterstop in de competitie met 3-0 verslagen. Resultaten uit het verleden, geven echter geen garantie voor het heden. Twenthe begon goed aan de wedstrijd en was de bovenliggende partij. Na tien minuten spelen was Thomas Koebrugge dichtbij een doelpunt maar zag zijn inzet net naast worden getikt door de keeper.

Twenthe kreeg in de e;fde minuut een vrije trap ter hoogte van de middenlijn. Rob schoot de bal over de Hengelose verdediging heen en het was Thomas Koebrugge die reageerde door de bal vanaf de zestienmeter, net na de stuit, fantastisch op doel schoot en de keeper kansloos achter te laten. Een aantal minuten later was het Rob die de bal voorlangs leek te schieten, maar hij zag de bal nog via Thomas in de handen van de keeper belanden.

Twenthe dat na twintig minuten de bezoekers meer liet komen kwam nauwelijks in de problemen. Keeper Mart, dir een aantal keer alert moest optreden, hield zijn doel eenvoudig schoon. Kort voor rust leek Achilles op gelijke hoogte te komen maar de spits duwde Fabian in de rug waardoor dit doelpunt terecht afgekeurd werd.

De thee werd met een minimale voorsprong van 1-0 opgezocht.

Direct na rust was het Rob die Yusuf goed diep stuurde. Laatst genoemde troefde zijn directe tegenstander af en wist de bal langs te keeper te schuiven. De bal ging via de binnenkant van de paal tergend langzaam over de lijn. De 2-0 was een lekker begin van een heerlijke tweede helft.

Twan die erg sterk in viel na rust was dichtbij een werelddoelpunt! Hij wist de bal uit een voorzet van Thomas knap in de lucht te controleren en schoot uit de draai de bal hoog richting het doel. Het was echter een geweldige redding uit de bovenhoek door de keeper uit Hengelo waardoor Twan van scoren af werd gehouden. Tien minuten na rust was het wel raak. Rob werd zelf buiten de zestienmeter neergehaald en ging achter de bal staan. Zijn vrije trap belandde op de lat maar Thomas Koebrugge wist de rebound simpel binnen te koppen!

Twan was een kwartier na rust wederom dichtbij een doelpunt maar zag zijn schot net voorlangs gaan via het been van een tegenstander. In de zestigste minuut was het wel raak voor Twan! Althans iedereen dacht aan een doelpunt maar ook dit doelpunt werd afgekeurd wegens buitenspel. Helaas kwam Twan in botsing met zijn tegenstander en bleef buiten het veld liggen met aardig veel pijn aan zijn enkel.

Bij de tegenstander werd de rechtsbuiten terecht na vijf waarschuwingen van het veld gestuurd. Elke keer een beuk of tik na geven wanneer een Twenthespeler hem weer te slim af was. Nadat hij van de uitstekende scheidsrechter te horen kreeg dat hij het veld moest verlaten, kreeg ook de scheidsrechter een beuk. Dit hoort niet op het voetbalveld!

Twenthe bleef erg goed voetballen en was de hele wedstrijd de betere ploeg. Het combinatiespel was erg goed deze wedstrijd!

Helaas had de scheidsrechter de stand verkeerd ingevuld en staat de overwinning op voetbal.nl op 2-0 in plaats van 3-0.

Een mooie overwinning! Op naar volgende week waar wij in Haaksbergen het opnemen tegen Bon Boys

Bericht geplaatst op maandag 15 februari 2016 om 17:23u15-02-2016 @ 17:23u | Link