Je moet schieten anders kun je niet scoren.

Twenthe D1 verloor van Den Ham D1 met 4-1. Het was een regenachtige en koude ochtend, maar de jongens begonnen weer gemotiveerd en gretig aan de wedstrijd. Twenthe D1 legde Den Ham de wil op en kreeg meteen in het begin goede kansen op de voorsprong. Twenthe D1 kwam vaak voor het doel van Den Ham, maar vergaten om te schieten. De jongens bleven te lang zoeken naar een teamgenoot die er beter voor stond. Natuurlijk kreeg Den Ham ook kansen, maar verdedigend stond Twenthe D1 zijn mannetje.

Kort na rust werd Twenthe D1 verschalkt door twee snelle tegendoelpunten. Zij lieten het hoofd niet hangen, zette nog een keer aan en scoorden de 2-1. Een overwinning voor Twenthe hing in de lucht, maar daar kwam al snel een einde aan toen de scheidsrechter een penalty aan Den Ham gaf. Dat knakte Twenthe D1 en uiteindelijk kwam de spits van Den Ham nog een keer alleen voor de keeper van Twenthe en scoorde zonder genade de 4-1.

Hopelijk leert Twenthe D1 van de Cruijffiaanse uitspraak en lukt het ze om eerder in de wedstrijd de kansen te benutten. De jongens spelen goed voetbal en verdienen een beter resultaat!

Volg Twenthe D1 op Facebook en bekijk alle actiefoto’s van de wedstrijd:

Bericht geplaatst op zondag 21 februari 2016 om 21:02u21-02-2016 @ 21:02u | Link