Drie maal is scheepsrecht voor C2 tegen Bentelo

Zaterdag ontving Twenthe C2 op eigen sportpark Bentelo C1. Voor de winterstop verloor C2 in de competitie en kwartfinale beker van deze opponent (5-0 & 6-1). Toen waren de uitslagen geflatteerd. Binnen het team heerste het gevoel dat er wat recht te zetten viel tegen Bentelo.

Twenthe begon goed en geconcentreerd aan de wedstrijd. Dit resulteerde in de vijfde minuut in een grote kans voor Twenthe. Rob mocht aanleggen voor een vrije trap en wist deze perfect achter de verdediging van Bentelo te plaatsen. Thomas Kemper kon de bal aannemen en alleen op de keeper af. Helaas miste zijn schot net de juiste richting. Nog geen minuut later was Rob Maneschijn dicht bij een doelpunt. Hij werd goed diep gestuurd maar zag zijn schot ook net naast de verkeerde kant van de paal belanden.

Twenthe was de bovenliggende partij en kwam na een kwartier spelen ook dik verdiend op voorsprong. Een mooie aanval werd opgezet en met een perfecte dieptepass van Yusuf, sneed Rob door de Bentelose verdediging en schoot de bal goed binnen! Een vreugde explosie bij Twenthe C2 was het gevolg. Bentelo was nog niet gevaarlijk geweest tot in de 22e minuut. Toen wist hun midmid de bal vanaf 30 meter uit stand op de lat te schieten boven de uitstekend keepende Mart van het Bolscher! Keeper Mart wist een paar minuten later de bal op geweldige wijze voor de voeten van de spits weg te pakken door vol op de bal te duiken met lef!

Yusuf kreeg vijf minuten voor de rust de kans om de voorsprong te verdubbelen maar zag ook zijn schot net naast gaan. Twenthe zocht de rust op met een 1-0 voorsprong.

Na de rust bleef Twenthe geconcentreerd, scherp en fanatiek. Dit resulteerde in goed positiespel. Twenthe kreeg in de 65e minuut de kans om de wedstrijd in het slot te gooien. Een vrije trap rond de middenlijn van Rob werd door Julian ten Have in één keer op de slof genomen. Helaas ging de bal snoeihard net naast. Nog geen minuut later mocht Rob wederom aanleggen voor een vrije trap nu op 25 meter van het vijandelijke doel. Rob zag zijn poging ook strak langs de verkeerde kant van de paal gaan.

Het werden toch nog een paar spannende minuten op sportpark ’t Piepwillem. De spits van Bentelo kreeg een grote kans op de gelijkmaker maar zijn schot miste kracht en zo kwam er een slap rollertje bij onze doelman eenvoudig in de handen. Met nog twee minuten te spelen wist de linksbuiten toch nog een gaatje te vinden in de sterk spelende Twenthse verdediging en wist nog een keer uit te halen op het doel. Keeper Mart wist deze bal prima te keren en voorkwam hiermee de gelijkmaker.

De corner die volgde was een prooi voor de verdediging van Twenthe. In de laatste minuut kreeg Bentelo nog een vrije trap op een gevaarlijke plek. De speler van Bentelo schoot deze bal hoog over het vangnet! Bij rugby had hij weten te scoren. Twenthe C2 heeft nog uren moeten zoeken naar deze bal!

Het was 14:09 toen de scheidsrechter affloot en de overwinning een feit was! Een enorme ontlading bij de spelers, staf en supporters! Koploper Sparta Enschede wist niet te winnen vandaag waardoor de achterstand nog maar 3 punten is! Twenthe C2 doet dus uitstekende zaken deze middag!

De bepalende spelers die het team van Bentelo normaliter sturen kwamen niet in hun spel en vielen niet op. Althans, qua voetbal kwamen ze niet in de picture. Mopperen op de prima fluitende scheidsrechter, daar waren ze goed in. Wanneer je daar een overwinning voor toegekend krijgt, dan waren ze de winnaar geweest vanmiddag.

De spelers van Twenthe C2 vierden een klein feestje met muziek in de kleedkamer! Alle afspraken die vooraf gemaakt waren, kwamen de spelers allemaal na! Geweldige teamprestatie! De rest van de zaterdag hadden de spelers een zwaar gevoel aan de benen.. De directe tegenstanders zaten nog steeds in hun broekzakken!

Bericht geplaatst op maandag 18 april 2016 om 16:11u18-04-2016 @ 16:11u | Link