Nieuwe ronde, nieuwe kansen

De maand augustus is weer op de kalender verschenen en dat betekent dat we weer toe zijn aan voetbal, olympische spelen en het verbranden van de vakantiecalorieën. Het eerste elftal is al weer in training en heeft een paar mooie bekerwedstrijden voor de boeg, prima!

Ons eerste elftal mag dit jaar aantreden in de 3e klasse van de KNVB en dat is mooi. De promotie hebben we met de nodige festiviteiten uitbundig gevierd en de staf en de spelers hebben het op karakter zelf afgedwongen. Grote klasse en we hebben genoten. Natuurlijk hadden we ons verheugd op mooie regionale krakers tegen Twentse clubs maar dat zit er het komende seizoen niet in. Onze wedstrijdsecretaris heeft nog geprobeerd om ons eerste in een andere competitie ingedeeld te krijgen maar dat is helaas niet gelukt. In ieder geval hebben we een signaal afgegeven dat we in de toekomst een sterke voorkeur hebben voor een indeling met regionale tegenstanders. De KNVB Oost beschikt echter over meer clubs dan Noord en elk jaar dient Oost dit tekort aan te vullen om de competitie ook in het noorden aan de gang te kunnen houden, het is niet anders. Dit jaar spelen we dus tegen clubs in de Sallandse afdeling, dat hebben we al eens eerder gedaan en dat ging toen helemaal niet slecht. Niet langer zeuren maar gewoon doen wat altijd doen en dat is lekker voetballen en er in kletsen. Een nieuwe omgeving met andere tegenstanders geeft ook weer frisse energie en ook in 3B levert een overwinning weer 3 punten op. Genoeg om voor te strijden dus.

Ook de lagere senioren en de jeugd zullen binnen een paar weken weer aantreden en als de meesten weer terug zijn van vakantie zitten we zo weer in ons vertrouwde ritme. Iedereen in ieder geval weer een fijn en fris seizoen toegewenst en graag tot gauw op het Piepwillem.

NB: Volgend jaar bestaat onze club 90 jaar, er gaat wat gebeuren, website en andere media in de gaten houden dus!

Groeten namens het bestuur,

Ben Bekhuis

Voorzitter

Bericht geplaatst op vrijdag 5 augustus 2016 om 14:46u05-08-2016 @ 14:46u | Link