Zaterdagteam met anderhalf been in volgende bekerronde

Het zaterdagteam heeft zaterdagmiddag uitstekende zaken gedaan in de groepsfase van het bekertoernooi. Op eigen veld werd het tweede elftal van PW met 7-4 verslagen. Door de overwinning heeft de bekerfinalist van de afgelopen twee seizoenen zich, zo goed als zeker, geplaatst voor de volgende bekerronde. Hoofdtrainer Martijn van den Einde zag Fabian Plat twee maal scoren voor zijn team, Roy Bergsma, Bryan Tieman, John Westerik en Ivo Roetgerink scoorden elk één maal.

Martijn van Coeverden liep de afgelopen week trots rond op ons complex na de clean-sheet van vorig weekend. Deze keer duurde het echter nog geen twee minuten voordat de ervaren doelman voor het eerst moest vissen. Het zaterdagelftal herstelde snel van dit slechte begin en binnen tien minuten werd de leiding gepakt via doelpunten van Bryan Tieman en Fabian Plat. Na een half uur spelen werd de score verder uitgebreid nadat John Westerik met de buitenkant van zijn voet de bal bij Fabian bracht die deze assist kon promoveren tot doelpunt. Enkele minuten later werd de wedstrijd beslist door John die een goede actie van Niek Haafkes afrondde. Voor rust werd het zelfs nog 5-1 nadat Willem Overbeek een corner hard in het doel wist te koppen.

Na rust kopte Roy Bergsma de 6-1 binnen en toen werd het tijd voor PW om een stapje extra te zetten. De mannen uit Enschede leefden op en scoorden drie maal tussen de 65ste en 75ste minuut. De spanning leek volledig terug en de technische staf was dan ook opgelucht toen Ivo Roetgerink, tien minuten voor tijd, de verlossende 7-4 binnen wist te schieten.

Volgende week krijgt het zaterdagteam bezoek van Sparta 6. Dit team wist nog geen punt te behalen in de eerste twee bekerwedstrijden. Het zaterdagteam heeft aan een punt genoeg om de volgende ronde te behalen en zelfs bij een nederlaag is de kans nog aanzienlijk dat de poulefase overleefd wordt.

Bericht geplaatst op zondag 31 augustus 2014 om 20:10u31-08-2014 @ 20:10u | Link