Prijsverhogingen, broodje gezond, Patsboem en unieke mijlpaal Herman Stevens

Twenthe-leden moeten dit jubileumjaar (90 jaar) iets dieper in de buidel tasten. Dat is de belangrijkste conclusie na de algemene ledenvergadering van dinsdagavond. Zo is ingestemd met een contributietoeslag voor de meeste leden én zal ook een aantal consumptieprijzen en het kledinggeld worden verhoogd. De Tricolores moeten onder andere meer gaan betalen voor het bier in de kantine. De verheffing is noodzaak volgens het bestuur om de gezonde continuïteit van Twenthe te waarborgen. Zo is er afgelopen jaar -ook mede dankzij een inbreng van de Tricolores Support Groep en de Club van 100- veel geld geïnvesteerd in nieuwe kleding en in de duurzame toekomst (zonnepanelen). Daarnaast ontvangt de penningmeester van de club sinds dit jaar ook hogere rekeningen van de gemeente (huur velden) en de voetbalbond KNVB op de mat. Naast het financiële onderhoud waren er ook de gebruikelijke festiviteiten (foto) tijdens het jaarlijkse soebat.

Patsboem naar Legend
Zo werd Jeroen Berkers voor de tweede keer in de historie gepresenteerd als topscorer van de club. De middelste zoon uit de Berkersdynastie, beter bekend als The Legend, kreeg de PatsBoemTrofee overhandigd door Bernd Waanders. Jeroen wist afgelopen voetbalseizoen maar liefst 36 keer te scoren en ook dit jaar is hij alweer op schot.

Broodje gezond
Tijdens de vragenronde liet ook Tom Heijmer zich niet onbetuigd. De culinaire fijnproever, die al eerder loempia`s en pindasaus op de kaart wist te krijgen op `t Piepwillemke, pleitte dinsdagavond voor een broodje gezond op de wedstrijddagen. Een pistolet op de wedstrijddagen zou moeten aangeboden worden in combinatie met energiedrank. Deze aanvraag ligt nu bij de keukencommissie. De pinautomaat-lobby van Bernd Waanders strandde net als de afgelopen jaren in schoonheid. De aanschaf van een mobiele pinautomaat is nog te duur volgens het bestuur van de club.

Jubilarissen
Als te doen gebruikelijk werden ook de jubilarissen in het zonnetje gezet door voorzitter Ben Bekhuis. De preses had de eer om voor de eerste keer in de clubhistorie een speldje met het getal 70 te overhandigen. Herman Stevens is het eerste lid die bij leven en welzijn zeventig jaar is verbonden aan de Tricolores. Een mijlpaal die dinsdagavond kracht werd bijgezet met een fraaie erkenning tijdens de algemene ledenvergadering. Naast Stevens waren er nog veeriten leden die een eervolle vermelding kregen.

25 jaar jubileum
Jelmer van Wissing
Tom Berkers
Fons Gelen