Bekerdroom Twenthe 1 aan gruzelementen

Dinsdagavond werd ons eerste elftal, zonder te spelen, uitgeschakeld in het bekertoernooi. Deze eliminatie kwam redelijk onverwacht omdat concurrent Excelsior’31 2 een achterstand van drie punten en negen doelpunten moest overbruggen. De tweede garnituur van Excelsior won echter met 13-3 van het eerste elftal van buurman Sportclub Rijssen en bekert daardoor verder ten koste van ons eerste elftal.

In eerste instantie is het voor de hand liggend om de 13-3 uitslag tussen de buren als onwelriekend te beschouwen. Laten we echter uitgaan van de sportieve intenties van beide ploegen en de morele verantwoordelijkheid die beide teams zeker niet uit de weg zijn gegaan. Laten we uitgaan van fantastisch spel van de B-ploeg van Excelsior. We beelden ons een symbiose in van fantastisch combinatiespel en individuele klasse. We gaan uit van opstomende backs die de, met mega-killer instinct uitgerustte, spitsen op maat bedienen. We hebben aanvallen op ons netvlies waarvoor het thuispubliek superlatieven te kort kwam en de staande ovaties die van de tribunes kletterden zullen in de wijde omgeving ongetwijfeld zijn aangehoord als zijnde naderend onweer. De atleten van Excelsior’31 2, vaak gezegend met de snelheid van Usain Bolt, de leepheid van Messi en de scoringsdrang van Kim Holland, beloonden zichzelf met een dik verdiende 13-3 overwinning. Was deze wedstrijd een dag eerder gespeeld dan had dat ontegenzeggelijk tot grote bedrijvigheid geleid op de transfermarkt.

De overwinning wordt alleen maar bewonderenswaardiger wanneer we uitgaan van de enorme tegenstand die Sportclub Rijssen poogde te bieden. De verdedigers van het eerste elftal van Sportclub Rijssen waren, ondanks het sublieme spel van de opponent, gegarandeerd stuk voor stuk een rots in de branding. Maar ook zulke rotsen zijn soms volkomen kansloos bij een tsunami, een tsunami van aanvallen die uit werden gerold door het sterrenensemble van Excelsior’31 2. De spelers van de eerste selectie van Sportclub zullen zich kapot hebben gevochten. We imagineren een strakke verdediging, schoffelende middenvelders en zwoegende spitsen. Wij veronderstellen kramp aanvallen bij de vleet. Wij vermoeden dat de spelers van Sportclub totaal onthutst sportpark “De Koerbelt” hebben verlaten. Alles is ongetwijfeld in de strijd gegooid.

Op twitter komt Excelsior 2 nog met een welgemeend sorry richting onze club maar dat is natuurlijk niet op zijn plaats. Alsof het iets is om je voor te schamen wanneer je je klasse etaleert, alsof je het liever anders gezien had, alsof je je verontschuldigt voor je buurman. Volstrekt overbodig uiteraard, de overwinning moet een goed gevoel geven in Rijssen……… waar dan ook in Rijssen.

Bericht geplaatst op woensdag 3 september 2014 om 13:21u03-09-2014 @ 13:21u | Link