Eerste elftal pakt thuis tegen Heeten 3 punten

Twenthe Goor heeft de aansluiting met de middenmoot weer te pakken na een 3-1 overwinning thuis tegen Heeten. Mark Nijland was twee maal trefzeker en Jasper Groothuis wist ook eenmaal doel te treffen.

Voorafgaand aan de wedstrijd bevonden beide ploegen zich in de onderste regionen van de ranglijst, dus was duidelijk dat beide teams op jacht zouden gaan naar de 3 punten. Twenthe probeerde dit door de tegenstander in de eerste fase van de opbouw de bal te gunnen en bij het veroveren van de bal in de omschakeling toe te slaan.

Heeten wist in deze fase niet veel goeds te laten zien in balbezit, waar Twenthe daarentegen op de counter wel af en toe gevaarlijk werd. Toch kwam Twenthe enigszins gelukkig aan de 1-0. De keeper van Heeten durfde niet in te grijpen nadat hij Jeffrey Asbroek voor zijn neus zag verschijnen bij een hoge bal, waarna de bal via een Heeten-verdediger voor de voeten van Mark Nijland belandde, die dit buitenkansje wist te benutten.

Niet veel later kwam Twenthe ook op een 2-0 voorsprong, ditmaal werd balverlies op eigen helft van Heeten middels een razendsnelle counter genadeloos afgestraft. Wederom was het Mark Nijland die scoorde, na uitstekend voorbereidend werk van Jasper Groothuis.

In de tweede helft hetzelfde spelbeeld. Heeten dat onmachtig is in balbezit, en Twenthe dat probeert te profiteren van de fouten van de tegenstander. Toch weet Heeten zich terug in de wedstrijd te vechten, ook al komt het wat gelukkig aan het doelpunt. Een vrije trap van Heeten wordt getoucheerd in de muur, waardoor keeper Busschers deze alleen nog weg kan stompen. De bal belandt precies op het hoofd van een der Heeten spelers, die de bal in de linkerhoek kopt.

In deze fase is het heel even billenknijpen voor de thuisploeg, omdat Heeten door dit doelpunt het idee krijgt dat er nog wat te halen valt. Gelukkig maakt Jasper Groothuis aan deze onzekerheid een einde door voor de 3-1 te zorgen. Hij wordt achterin het strafschopgebied bereikt met een lange trap van Roy Vrielink, en hij weet vanaf ongeveer de achterlijn de bal op haast onmogelijke wijze achter de Heeten doelman te schieten. Navraag leert dat het hierbij ging om een mislukte voorzet, maar dit maakt het doelpunt niet minder belangrijk.

Uiteindelijk gebeurt er in de slotfase weinig meer en voegt Twenthe 3 punten toe aan het seizoenstotaal, waarmee het zich weer in de middenmoot nestelt van de 3e klasse B.

Komend weekend geen competitie, maar voor aanstaande donderdag staat de bekerwedstrijd tegen RKZVC op het programma. Aanvangstijdstip is 20:00 uur op het eigen sportpark, tot dan!

Bericht geplaatst op maandag 17 oktober 2016 om 19:09u17-10-2016 @ 19:09u | Link