Derby Twenthe B1 eindigt in een gelijkspel

De bezoekers die volop in de race zijn voor het kampioenschap kwamen als gelukkigste uit de wedstrijd.

Markelo begon fel aan de wedstrijd maar verder dan twee kansen kwam het niet. Twenthe kwam beter in de wedstrijd en kreeg een goede kans die mis ging.

Na een voorzet van Yusuf werd Joep met twee handen in zijn rug geduwd waardoor de scheidsrechter een terechte penalty gaf.

Lucas wist de bal koelbloedig binnen te schieten waardoor de 1-0 voorsprong voor de thuisploeg was.

Markelo had moeite met het druk zetten van Twenthe.

In de 23e minuut kwamen de bezoekers uit een cornet met een rake kopbal langszij.

Na 29 minuten moest Thomas noodgedwongen geblesseerd de kant. Kees nam zijn plaats in en kon binnen 3 seconden weer plaats op de bank nemen. Zijn eerste actie was een zeer fanatieke tackel op de tegenstander waardoor een gele kaart en 10 minuten tijdstraf hem stonden te wachten.

In minuut 37 kwamen de gasten op 1-2. De steekpass hing een buitenspel luchtje aan maar mocht doorgaan.

In de tweede minuut van de blessuretijd wist Joep Twenthe langszij te schieten waardoor er gerust werd met een 2-2 stand.

Twenthe was na rust vooral de betere ploeg en wist een aantal goede kansen te creëren.

Mannus zag een poging één op één met de doelman net naast gaan. In de 58e minuut was het Daan met een perfecte boogbal op Stijn. Hij wist de bal knop te controleren met het hoofd en vervolgens met de voet langs de keeper te tikken. Twenthe weer op voorsprong!

Daan mocht aanleggen voor een vrije trap vanaf 25 meter. De bal vloog richting de kruising maar de keeper van Markelo tikte de bal knap uit de kruising.

Mannus was vervolgens twee keer dichtbij een doelpunt. Een lob over de keeper belande net naast het doel en een schot belande op de paal.

De bal leek er niet meer in te mogen.

Na een slaande beweging kon een middenvelder van Markelo met geel naar de kant.

Twee minuten voor tijd wisten de gasten langszij te komen. De bal viel net goed en met een beetje mazzel kon de spits van Markelo de bal mee nemen en afronden.

Twenthe kreeg nog één kans in de laatste minuut maar vonden de sluitpost op hun weg.

Vooraf aan de wedstrijd werd er een heus spandoek opgehangen door de Fanclub uit Markelo. Fan van onze Captain Bart!

De wedstrijd was een mooi spektakel wat het een echte derby maakte. Een wedstrijd met strijd, passie en veel publiek langs de lijn.

De technische staff is erg tevreden met het vertoonde spel van het team!

Volgende week wacht er weer een thuiswedstrijd. Dan komt WVV`34 B1 op bezoek.

Bericht geplaatst op maandag 6 maart 2017 om 19:27u06-03-2017 @ 19:27u | Link