Twenthe B1 wint vrij eenvoudig van WVV`34 B1

Vandaag kwamen de groen gele hemden uit Hengevelde naar Goor.

Om 14:45 floot scheidsrechter Ter Elst voor de eerste keer deze middag.

Twenthe begon fel en liet zien dat zij alles wilden geven vanaf minuut 1 voor de winst.

Na een kwartier spelen wist Stijn de bal perfect klaar te leggen voor Daan die vanaf 13 meter de bal beheerst in de hoek achter de doelman schoot.

Twenthe bleef druk houden op het doel van de bezoekers. Na 20 minuten wist Stijn de bal goed te verlengen waardoor Wessel de 16 meter in kon sprinten en de bal beheerst langs de doelman schoof! 2-0 en een prima start van de thuisploeg.

De man van de twee assisten (Stijn) kwam zelf goed door de verdediging heen en zag zijn lob over de keeper net naast het doel belanden.

De eerste kans voor WVV`34 was meteen raak. Na een scrimmage wist de linksbuiten de bal in te schieten.

Daan mocht vervolgens aanleggen voor een vrije trap en zag zijn poging net naast het doel stuiteren.

In de 32e minuut was het kans nummer 2 voor de bezoekers en ook deze was direct raak. Het was plots 2-2.

Bastien kwam 2 minuten voor rust goed door op links. Hij kapte zijn directe tegenstander uit en schoot op doel. Zijn schot ging rakelings over het doel.

De thee werd op gezocht met een gelijke stand.

Stijn wist aan het begin van de tweede helft 3 man uit te spelen en moest worden gestopt doormiddel van een overtreding.

Daan schoot vervolgens de vrije trap snoeihard op de lat.

Na een uur spelen kreeg Twenthe een corner. Bastien gaf de bal goed voor! Stijn wist de bal op de slof te nemen en zag deze via de lat weer terug het veld in komen. Job wist de bal uit de lucht hard achter de doelman te schieten waardoor de 3-2 voorsprong er eindelijk was.

In de 65e minuut was Yusuf er goed door op rechts. De verdediger kon niets anders dan aan de noodrem te trekken. Het was op het randje van de 16 meter. Trainer Robin riep Daan bij zich om instructies te geven voor de vrije trap. Waar iedereen een linkspoot verwachtte nam Daan plaats achter de bal.

Hij streepte de bal snoeihard richting de eerste baal en liet de verdedigers en doelman kansloos waardoor de voorsprong uitgebreid werd naar 4-2!

Mannus wist 10 minuten voor tijd er vandoor te gaan. In de één tegen één situatie met de keeper zag hij zijn schot rakelings voorlangs gaan.

Een minuut later een zelfde situatie. Nu schoot Mannus de bal er wel in en bracht de stand op 5-2!

De thuisploeg heeft 80 minuten gestreden en geknokt voor elke meter! Een uitstekend fluitende scheidsrechter en een heerlijk zonnetje betekende een prima middag op sportpark `t Piepwillem.

Een dik verdiende overwinning voor Twenthe dat goed uit de winterstop is gekomen.

Twee wedstrijden gespeeld, Vier punten.

Plek 5 op de ranglijst komt steeds meer in het zicht.

Volgende week wacht de uitwedstrijd bij concurrent Excelsior`31 B2.

Bericht geplaatst op maandag 13 maart 2017 om 11:53u13-03-2017 @ 11:53u | Link