TWENTHE B1 PAKT DE OVERWINNING IN RIJSSEN!

Twenthe B1 moest zaterdag om 9:45 al vertrekken voor de uitwedstrijd tegen Excelsior’31 B2. Beide ploegen hebben een gelijk aantal punten. De thuiswedstrijd werd met 2-3 verloren.

Bij Twenthe ontbrak middenvelder Luuk Spoelder door een blessure.

Drie spelers keerden terug van een trainingstage in het buitenland.

Mannus de Leede keerde weer terug uit Londen. Kees Lammertink en Wessel Vrielink waren beide in Berlijn op stage bij twee verschillende clubs. De namen van deze clubs mogen helaas niet bekend gemaakt worden.

Hierdoor kon Twenthe met 16 fitte spelers afreizen naar sportpark de Koerbelt.

Om 11:00 floot de scheidsrechter voor de eerste keer deze ochtend.

Twenthe begon scherp en fel aan de wedstrijd. Dit leverde na 6 minuten een goede kans op. De poging werd tot corner verwerkt door de doelman.

Daan nam de corner perfect waar Joep de bal binnen kon koppen maar deze op de lijn gekeerd zag worden door een verdediger. Job was er als de kippen bij en schoot van dichtbij hard binnen. 0-1!

Na een kwartier spelen was er wederom een corner voor de bezoekers. Daan wist de bal pan klaar te leggen voor Job. Zijn schot werd geblokkeerd, waar Joep de bal nu binnen schoot. 0-2!

Twenthe bleef op jacht naar doelpunten. In de 18e minuut was het Job die de bal goed breed gaf op Bastien Ecker.

Bastien kapte zijn directe tegenstander goed uit en schoot de 0-3 tegen de touwen!

Na een klein half uur spelen had Stijn de 0-4 op de schoen. Na een mooie aanval waarbij de bal van achteruit met tikkie-takkie voetbal achter de verdediging gelegd werd kon Stijn alleen op de uitkomende doelman af. Zijn lob ging net over het doel waardoor het 0-3 bleef.

Doelman Mitchell Voortman had in de eerste helft niets te doen en Excelsior’31 B2 wist geen kans te creëren.

De tweede helft werd het erg rommelig. De thuisploeg ging alles op alles spelen en doormiddel van de lange bal probeerden zij wat te forceren.

In de 52e en 58e minuut wist de thuisploeg te scoren waardoor het 2-3 stond met nog 22 minuten te spelen.

Twenthe herpakte zich en had het aan doelman Mitchell te danken dat het 2-3 bleef. Hij onderscheidde zich met twee knappe reddingen.

10 minuten voor het einde had Job de 2-4 voor het inschieten uit een corner maar zag zijn schot geblokt worden.

De thuisploeg dacht een minuut voor tijd de 3-3 achter Mitchell te schieten. Grensrechter Tim had de vlag in de lucht voor buitenspel. In eerste instantie kende de scheidsrechter het doelpunt toe.

Onder protest van aanvoerder Job ging de scheidsrechter toch even richting de grensrechter. Na een kort maar duidelijk argument floot de scheidsrechter voor buitenspel en keurde het doelpunt af!

In de 5 minuten blessuretijd bleef Twenthe B1 overeind en nam de 3 punten mee naar Goor!

Twenthe stijgt 2 plekken op de ranglijst door het verlies van Hector en de eigen winst op directe concurrent Excelsior!

Bericht geplaatst op maandag 20 maart 2017 om 11:32u20-03-2017 @ 11:32u | Link