Twenthe geeft langdurige voorsprong uit handen en verliest van Colmschate

Het eerste elftal heeft gisteravond een onnodige nederlaag geleden tegen Colmschate`33. Op sportpark de Achterhoek werd het 3-2. Aanvankelijk zou Twenthe de bekerwedstrijd spelen tegen EGVV Gelselaar. Deze werd afgelast vanwege een sterfgeval aan de kant van EGVV.

In de eerste helft speelde Twenthe goed en verzorgd voetbal. Via onder andere Wouter Leusink en Jeffrey Asbroek kreeg de ploeg van Mark Bolink een aantal flinke kansen. Na iets meer dan een halfuur kwam Twenthe op voorsprong door een strafschop. Deze werd feilloos binnengeschoten door Koen Morsink. De 0-1 was tevens de ruststand. Twenthe speelde in het begin van de tweede helft wederom sterk. Stijn Jeurlink tekende na een uur voetbal voor de 0-2. De goed gegeven assist kwam op naam van Stef Eland. In de 70e minuut dwaalde Twenthe af, waardoor Colmschate in de 70e minuut wat terug deed: 1-2. Niet veel later werd het zelfs 2-2, na slap verdedigingswerk. In de 80e minuut maakte Colmschate zelfs de winnende. Na een goede voorzet kopte de spits van Colmschate knap binnen. Twenthe wist daarna niets terug te doen waardoor het uiteindelijk met 3-2 verloor.

Bericht geplaatst op vrijdag 28 augustus 2020 om 12:52u28-08-2020 @ 12:52u | Link