Twenthe wint Hofderby van Rood Zwart

Ons eerste elftal heeft zondagmiddag drie punten overgehouden aan de Hofderby tegen Rood Zwart. De Deldenaren kwamen al snel op voorsprong maar nog voor rust wisten de mannen van Michiel Mensink de stand om te draaien. In de tweede helft wisten beide elftallen nauwelijks nog goede kansen te creëren zodat de drie begeerde punten in Goor bleven.

Naast de voorziene afwezigheid van spelmaker Simon Hevink moest Twenthe het tegen Rood Zwart ook doen zonder keeper Marc Staman die wegens ziekte niet in staat was om te spelen. Wouter Bekhuis, die ’s morgens met het derde elftal al succesvol een Hofderby tegen Markelo had gespeeld, verving Marc verdienstelijk.

De opening van de wedstrijd was voor Rood Zwart dat uit de startblokken vloog en na enkele minuten spelen al op een 0-1 voorsprong kwam nadat een goed actie op de linkervleugel bekwaam werd binnengeschoten. In de eerste helft bleef Rood Zwart voetballend de bovenliggende partij maar toch wist ons eerste elftal de wedstrijd voor de thee te kantelen. Na twintig minuten spelen was het Mark Nijland die met zijn hoofd de gelijkmaker wist aan te tekenen. Vlak voor rust werd Mark op uitstekende wijze weggestuurd door Roy Vrielink, Mark wist met een afgemeten voorzet Jasper Groothuis te bereiken en deze zag zijn kopbal net naast het doel verdwijnen. Even later was het wel raak nadat Jasper opnieuw een voorzet richting doel werkte, de bal belandde echter bij Jeffrey Asbroek voor de voeten en deze wist dit buitenkansje te verzilveren.

De tweede helft gaf een ander beeld dan het eerste bedrijf. Het spel was meer gesloten en de toeschouwers kregen nauwelijks doelkansen te zien. In de slotfase leek het voor Twenthe nog even penibel te worden nadat Elmar Gierveld zijn tweede gele kaart ontving en voortijdig de douche mocht opzoeken. Binnen een minuut was het echter alweer tien tegen tien nadat ook een speler van Rood Zwart werd weggezonden.

Naast het enthousiasme omtrent de drie punten zal er vooral ook tevredenheid zijn vanwege de manier waarop de defensie in de tweede helft acteerde. Door de drie punten is Twenthe opgeklommen naar de achtste plek op de ranglijst. Volgende week is er geen competitieprogramma voor ons vlaggenschip en op 23 november speelt Twenthe 1 een uitwedstrijd bij EMOS.

Bericht geplaatst op maandag 10 november 2014 om 00:26u10-11-2014 @ 00:26u | Link