Twenthe E1 wint ook laatste competitiewedstrijd

Twenthe E1 won zaterdag de laatste competitiewedstrijd met 8-2 van Juventa E1. De eerste helft was niet van hoog niveau, maar Twenthe E1 stond met rust op een comfortabele voorsprong van 4-1. De tweede helft was het niveau van Twenthe E1 weer goed. De jongens creëerden volop kansen en maakten nog vier doelpunten. De verdediging was solide. Trainer/coach Henry Freriksen is zeer tevreden met het behaalde resultaat.

Twenthe E1 haalt het maximale uit het seizoen. Zij wonnen het FC Eibergen toernooi en werden kampioen in de 1e klasse. Wat is het geheim van dit team? Op de eerste plaats heeft Twenthe E1 een sterke en snelle verdediging, met daarachter een goede keeper. Zij zijn het minst gepasseerd (21 doelpunten tegen). Twenthe E1 schakelt snel om naar de aanval en heeft veel spelers die makkelijk scoren (72 doelpunten voor). Stijn Slag (zie foto) is één van die snelle verdedigers die ook nog eens makkelijk scoort.

Ondanks geblesseerde spelers wist trainer/coach Henry Freriksen er iedere wedstrijd weer één geheel van te maken. Soms met verrassende ingrepen, gedurfde opstellingen en wisselende tactieken. Hij heeft dan ook een flink aandeel in de behaalde resultaten.

Volgend jaar naar de Hoofdklasse? Dat is nog even afwachten, de aanvraag is ingediend bij de KNVB.

Voor meer foto’s zie snel www.TwentheE1.nl of www.facebook.com/TwentheE1

Bericht geplaatst op dinsdag 2 december 2014 om 15:16u02-12-2014 @ 15:16u | Link