Lekker voetballen, kan dat zo maar?

Herkent u deze situatie. U bent op zaterdag met uw zoon of dochter naar het voetbalveld geweest. Leuk de wedstrijd bekeken. Luidkeels de kinderen aangemoedigd. Na de wedstrijd met de andere ouders een kopje koffie gedronken in de kantine, misschien nog een kopje omdat het gezellig was. De kinderen wat ranja en misschien iets te snoepen. Kortom u heeft een hele leuke ochtend gehad.

Heeft u er zelf wel eens over nagedacht om u in te zetten voor de vereniging? Natuurlijk zijn velen van u druk, druk, druk. Er zijn genoeg goede redenen waarom het niet mogelijk is om een taak binnen de club uit te voeren. Desondanks zijn er gelukkig nog steeds mensen die zich realiseren dat het binnen een vereniging belangrijk is dat we de dingen samen voor elkaar moeten krijgen. En dat je, ook met een geringe inzet, jezelf heel nuttig kunt maken voor de vereniging.

De laatste jaren blijkt het echter steeds moeilijker om alle posities binnen de club bezet te krijgen. Het komt daardoor steeds vaker voor dat weer dezelfde mensen gevraagd moeten worden om een bepaalde taak uit te voeren. Deze steeds zwaarder wordende belasting zorgt ervoor dat deze mensen steeds vaker gaan zeggen “Ik doe al genoeg, van mij mag nu een ander ook wel eens wat doen.” Fijn is deze reactie natuurlijk niet, maar begrijpelijk is hij wel. En…..een beetje gelijk hebben ze ook wel.

Als u tot de groep mensen behoort die zich op dit moment nog niet voor onze vereniging inzet, vraagt u uzelf dan eens af wat daar de echte reden van is. En vraag uzelf af of het echt niet mogelijk om 2 of 3 keer per jaar bijvoorbeeld een ochtend in de kantine assisteren.

Er staan vacatures open op diverse plaatsen binnen de vereniging. Trainers, leiders, kantinemedewerkers, jeugdbestuur enz. enz. Sommige functies vragen veel inzet en zijn intensief. Veel functies ook niet en komen maar een paar keer per jaar voor. Kortom voor iedereen is er wel wat te vinden.

Zie uw inzet voor de vereniging niet als een belasting, het is namelijk gewoon heel erg leuk om te doen. En, naast uw eigen plezier maakt u het plezier van uw eigen kinderen ook eenvoudiger.

Doe dus mee en meld u aan, samen kunnen we veel meer dan alleen.

Meer weten over hoe u uzelf in kunt zetten voor de vv Twenthe? U kunt bellen met of mailen naar:

Leo de Leede
ldeleede@planet.nl