Twenthe 1 pakt zege tegen Barbaros

Na twee nederlagen is ons eerste er zondagmiddag weer in geslaagd om een overwinning te boeken in de vierde klasse B. Op eigen veld werd Barbaros met 3-2 verslagen. Tijdens de rust keek Twenthe nog tegen een 1-2 achterstand aan. Voor Twenthe zorgden Koen Morsink en Mark Nijland (2x) voor de treffers.

Twenthe 1 moest het in de wedstrijd tegen Barbaros stellen zonder de afwezige Ruud Vehof en de zieke Marc Staman. Roy Vrielink begon weer centraal in de verdediging en de plek onder de lat werd opgevuld door Martijn Buschers. Door de basisplek van Martijn stonden er zondagmiddag liefst vier tieners in de basisopstelling van ons eerste elftal.

De wedstrijd begon erg gezapig en beide elftallen leken weinig beleving te tonen op sportpark het Piepwill’m. Ons vlaggenschip kwam, in het begin van de wedstrijd, goed weg toen een handsbal van Martijn Buschers, buiten het strafschopgebied, niet werd waargenomen door de scheidsrechter. Even later was het Mark Nijland die een onachtzaamheid in de defensie van Barbaros wist af te straffen en ons eerste elftal op voorsprong zette. Lang kon er echter niet genoten worden van de voorsprong. Een minuut later ging de bal aan de andere kant van het veld wederom tegen de touwen. Een afstandsschot ging buiten het bereik van onze doelman op de lat en de rebound kon eenvoudig worden binnengekopt door één van de Barbaros aanvallers. Voor rust wist Barbaros ook de leiding nog te nemen nadat een afstandsschot achter onze sluitpost verdween.

Na rust had Twenthe de zaakjes wat beter voor elkaar. Roy ging het middenveld versterken en Elmar ging zijn kunsten centraal in de verdediging etaleren. Voor de gelijkmaker had de ploeg van Michiel Mensink echter wel hulp nodig van de doelwachter van Barbaros. De keeper van de gasten kwam ver uit zijn doel om een voorzet van Simon te onderscheppen. Tijdens deze duikvlucht belandde de goalie echter op één van zijn verdediger waardoor hij het leder los moest laten en zijn verdediger geblesseerd achterliet. Mark profiteerde van dit buitenkansje door de bal op sublieme wijze, al vallend, via de onderkant van de lat binnen te schieten.

Koen Morsink zorgde voor de winnende treffer. De, in uitstekende vorm verkerende, middenvelder loste een afstandsschot op het doel van de Hengeloërs. Het schot was niet zijn allerbeste afstandsschot ooit maar werd totaal verkeerd ingeschat door de keeper van Barbaros. Deze liep naar de zijkant van de goal, waarschijnlijk in de veronderstelling dat de bal naast zou gaan en hij deze zou moeten halen, maar de bal verdween langs de binnenkant van de paal in het net.

In de slotfase was het nog even billenknijpen voor ons eerste elftal en de aanwezige toeschouwers. Terwijl de aanhang zich al opmaakte voor een kantinebezoek en sportparkspeaker Demy “Park” Klaassen al bekend had gemaakt dat de bloemen, behorende bij de titel “man van de wedstrijd” ditmaal door Mark Nijland in ontvangst konden worden genomen, besloot de leidsman nog een tijdje door te laten voetballen. In deze extra tijd raakte Roy Vrielink geblesseerd en was hij genoodzaakt om het veld per brancard te verlaten. Twenthe wist de voorsprong vast te houden waardoor de ploeg steviger op de zevende plek staat in de vierde klasse B. Volgende week mag ons vlaggenschip op bezoek bij Rood Zwart in Delden.

Bericht geplaatst op zondag 22 maart 2015 om 21:48u22-03-2015 @ 21:48u | Link