Twenthe zevende bij Hoftoernooi

Twenthe is tijdens de vijfde editie van het Hoftoernooi niet verder gekomen dan een zevende plek. Het kostte trainer Mensink nog het nodige kunst en vliegwerk om een selectie bijeen te krijgen. Keeper Wouter Bekhuis speelde vrijdagavond als veldspeler en John Westerik werd bereid gevonden om zijn kunnen nog een keer bij Twenthe 1 te etaleren.

Voordat de eerste wedstrijd begon zag Michiel Mensink ook Dennis ter Haar afvallen en in de eerste wedstrijd tegen Rood Zwart werd Jeffrey Asbroek zodanig geraakt dat verder voetballen zinloos was. De eerste wedstrijd werd met 1-0 verloren zodat de Hofbokaal ook al snel uit zicht was.

In de tweede poulewedstrijd zette Wouter Bekhuis Twenthe op schitterende wijze op voorsprong maar het lukte niet om deze voorsprong vast te houden. De Diepenheimers wisten de gelijkmaker aan te laten tekenen waardoor Diepenheim en Twenthe precies gelijk achter Rood Zwart eindigden in de poule. Strafschoppen moesten beslissen wie tweede werd in de poule. Job Vaarhorst was de enige die het net (net) niet wist te vinden zodat Twenthe, samen met Markelo en SV Delden, moest strijden om plaats 7 tm 9.

De wedstrijd tegen SV Delden werd met 1-0 gewonnen door een doelpunt van Wouter Leusink. De laatste wedstrijd van de avond werd doelpuntloos gelijk gespeeld tegen Markelo, mede door een gestopte strafschop door Martijn Busschers. Het gelijke spel tegen Markelo was genoeg om beslag te leggen op de zevende plek.

Wvv werd winnaar van het Hoftoernooi. De Wegdammers wonnen in de finale, na het nemen van strafschoppen, van VV Bentelo.

Bericht geplaatst op zondag 16 augustus 2015 om 22:13u16-08-2015 @ 22:13u | Link