Twenthe 2 begint seizoen met overwinning

Twenthe 2 heeft de eerste driepunter binnen. De ploeg van trainer Peter Horselenberg won zondagmorgen de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen. Twenthe 2, dat de eerste speelronde vrij was vanwege een oneven aantal ploegen in de competitie, zegevierde met 1-2 bij Bon Boys 3. De eindstand was bij rust al bereikt.

Twenthe 2 heeft deze zomer een kleine metamorfose ondergaan. Zo zijn de nodige A-spelers doorgestroomd naar de selectie en had Horselenberg nog te kampen met een aantal blessuregevallen, onder wie de topscorer van vorig jaar Guus Lummen. Door de schorsing van Mark Nijland zit Tijmen van Wissing voorlopig bij het eerste elftal, waardoor Bjorn Huistede met 25 jaar de ‘routinier’ in het jonge elftal van Horselenberg is.

Twenthe begon uitstekend aan de uitwedstrijd in Haaksbergen en stond al na een paar minuten op voorsprong. Na een prachtige crosspass van Alec De Monnink kon Dennis ter Haar, die terug was na lang blessureleed, de actie aangaan en de vleugelaanvaller verdiende een strafschop. De penalty werd onberispelijk binnengeschoten door Wessel Schreijer. Lang kon Twenthe 2 niet van de voorsprong genieten, want na knullig balverlies op het middenveld ontsnapte de rechtsbuiten van Bon Boys en met een lob verschalkte hij de uitgekomen Nick Koebrugge: 1-1. Twenthe bleef de bovenliggende partij en werd voor rust beloond. Daan de Lat knalde de bal van zo’n 35 meter achter de verbouwereerde doelman van Bon Boys en kwam met zijn fantastische treffer nu al in aanmerking voor het doelpunt van het jaar.

In de tweede helft ging Twenthe op jacht naar een derde treffer. De bezoekers begonnen ook goed en kregen kansen in Haaksbergen, maar verzuimden afstand te nemen van Bon Boys. Het spel werd daarna steeds rommeliger en de druk van Bon Boys nam toe op het doel van Koebrugge. De goalie keepte echter een uitstekende wedstrijd en kwam niet in de problemen. Twenthe hield de voorsprong, ondanks tien minuten blessuretijd, vast en heeft daardoor de eerste punten in de pocket. Komend weekend gaat Twenthe op bezoek bij Tubantia.

Opstelling: Nick Koebrugge; Daan de Lat, Alec De Monnink, Bjorn Huistede (Mart Broekkamp), Mike Semmekrot; Sem Spoelder, Wessel Schreijer, Kevin van den Burg; Dennis ter Haar (Jordi Leferink), Bas Boeijen (Job Vaarhorst) en Remco Kingma.

Bericht geplaatst op dinsdag 15 september 2015 om 13:32u15-09-2015 @ 13:32u | Link