Twenthe C2 overtuigt tijdens kansenfestival

Zaterdag ochtend 3 oktober ging om 7:00 uur de wekker bij iedereen van VV Twenthe C2. Nadat iedereen 08:00 uur op de parkeerplaats aanwezig was, kon er vertrokken worden richting Hengelo voor de wedstrijd tegen Atc’65 C7.

In de warming-up moest Robin Scheperman helaas licht geblesseerd afhaken en kon dus niet starten in de basis. Om 09.30 uur werd er afgetrapt op sportpark de Slangenbeek tegen Atc’65 C7. Twenthe begon ijzersterk aan de wedstrijd en wist vanaf de aftrap al direct de tegenstander van het kastje naar de muur te sturen met sterk combinatie voetbal. Het duurde slechts 5 minuten voordat de score geopend werd. Thomas Kemper gaf een geweldige steekbal op Coen Schutte. Laatst genoemde zag de keeper ver voor zijn doel staan en schoof de bal hard langs de keeper in het doel!

Twenthe kreeg kans op kans, maar de afronding was niet zuiver genoeg. In de 15e minuut was er een geweldige rush van linksback Thomas Koebrugge! Hij kwam vanaf de eigen 16 meter op volle snelheid mee op en wist onderweg 3 tegenstanders voorbij te sprinten en gaf de bal voor op de inglijdende Twan Gelen. Twan miste op een haar na de bal waardoor deze er net niet in ging.

In de 20e minuut nam Yusuf Caliskan een afvallende bal in één keer op de pantoffel vanaf 25 meter. Het schot spatte uitéén op de lat waardoor de stand 0-1 bleef.

Nog geen minuut later wist de keeper van Atc’65 een schot van Rob Maneschijn uit de rechter bovenhoek te plukken. In de 23e minuut liet Twenthe een aanval uit het boekje zien. Via korte combinaties gaf Yusuf de bal aan Stijn van Straaten op randje strafschopgebied. Stijn deelde een heerlijke panna uit en stuurde de goed opkomende Thomas Kemper de 16 meter in, Thomas schoot de bal te zacht op doel waardoor de doelman uit Hengelo redding kon brengen. Deze aanval had meer verdiend. Binnen een minuut na deze mooie aanval kon de volgende kans genoteerd worden. Yusuf schoot de bal recht op de keeper waardoor ook deze er niet in ging. Atc’65 kwam er vervolgens uit en wist uit hun eerste kans direct te scoren. Na 3 keer half ingrijpen wist de spits uit Hengelo de gelijkmaker binnen te schieten.

Twenthe liet zich niet van de wijs brengen en ging door met aanvallen. Rob Maneschijn zag een schot van 18 meter rakelings naast gaan. Het was een minuut voor rust dat Twenthe een ingooi mocht nemen aan de rechterkant op de helft van de Atc’65. De grensrechter dacht dat Yonah Leander buitenspel stond (dit kan nooit uit een ingooi). De prima leidende scheidsrechter liet terecht doorspelen. Het doorzetten van Rob, Coen en Yonah was de inleiding voor de nieuwe voorsprong. Yonah wist Yusuf te bereiken en laatst genoemde kon de bal simpel binnen tikken.

Nog voor het rustsignaal wist Twenthe nog één keer gevaarlijk te worden. Een goed schot van Thomas Kemper was net niet hard genoeg waardoor de keeper de bal kon keren. Twenthe zocht de kleedkamer op met slechts een 1-2 voorsprong.

De tweede helft was net 1 minuut oud toen Yusuf goed de achterlijn op zocht aan de rechterkant. Coen Schutte wist de strakke voorzet over de grond bij de tweede paal op een hele bijzondere manier in het doel te werken. Coen Schutte kwam inlopen om de bal wat leek simpel binnen te kunnen tikken. Hij gleed echter uit en de bal ging achter hem langs. In het uitglijden wist hij met zijn hak de bal toch in het doel te krijgen waardoor de 1-3 voorsprong op het scorebord genoteerd kon worden!

Drie minuten na de 1-3 was Coen dicht bij zijn derde doelpunt maar zag zijn inzet gered worden. In de rebound schoot Yonah de bal net naast.

In de 43e minuut kwam Yusuf over rechts er weer goed door en gaf de bal goed terug op de 16 meter. Rob kwam goed vrij en zag zijn schot net naast gaan.

In de 45e minuut was het Twan Gelen met een mooie bal in de diepte op Coen Schutte. ‘’ Coen die als hobby regelmatig te vinden is op zijn crossmotor, leek de snelheid van de motor mee naar Hengelo genomen te hebben. ’’ Hij liet zijn directe tegenstanders deze ochtend regelmatig zijn hakken zien. Ook na deze diepe bal van Twan. Coen liep zijn tegenstander en 10 meter uit en kon helemaal alleen richting het doel lopen en wist beheerst de 1-4 in de hoek te schuiven.

Twee minuten nadat de wedstrijd definitief beslist was, stuurde Rob rechtsbuiten Yusuf op het doel af, maar hij zag zijn doelpoging verwerkt worden tot corner.

In de 61e minuut zag Twan zijn schot in eerste instantie nog gered worden door de keeper maar was Coen er als de kippen bij om de 1-5 binnen te tikken en hiermee zijn VIERDE doelpunt van de ochtend maakt!

In de 68e minuut werd Coen Schutte onder luid applaus met een publiek wissel naar de kant gehaald en kwam Robin Scheperman hem vervangen.

Twenthe C2 weet de wedstrijd zeer eenvoudig te winnen. Wel geteld 16 doelpogingen werden niet omgezet in doelpunten waardoor de score uiteindelijk lager uitgevallen is.

Twenthe heeft de meegereisde toeschouwers goed vermaakt met een uitstekende wedstrijd!

Bericht geplaatst op dinsdag 6 oktober 2015 om 17:15u06-10-2015 @ 17:15u | Link