Twenthe D1 gaat voor iedere centimeter

Twenthe D1 verloor vandaag met 3-4 van Wilhelminaschool. De jongens hadden op zijn minst een gelijkspel verdiend. De 1-1 werd niet geteld, omdat de scheidsrechter een paar seconden daarvoor gefloten had voor een overtreding op de speler van Twenthe D1 die scoorde, maar natuurlijk had de scheidsrechter voordeel moeten geven. De scheidsrechter gaf zijn fout meteen toe, maar herriep zijn beslissing niet. Twenthe D1 kreeg een domper te verwerken en kort daarna volgde de 0-2 uit een corner.

Voetbal is een sport dat op de centimeter wordt gewonnen of verloren. Een centimeter te ver van de aanvaller en hij scoort (0-1). Een seconde te vroeg ingestapt bij een corner en de bal gaat op een centimeter aan je voorbij (0-2). De centimeters liggen overal op het veld voor het grijpen, maar je moet ze als team veroveren. Twenthe D1 ging na de 0-2 voor iedere centimeter de strijd aan. Niet één speler, niet twee spelers, maar het gehele team. Nog voor rust scoren de jongens 1-2. Een prachtig afstandsschot, loon naar werken. Na de rust worden nog meer centimeters veroverd en maken zij de 2-2. Wilhelminaschool scoort 2-3 en Twenthe de 3-3. Uiteindelijk verliest Twenthe de wedstrijd, maar ze worden iedere week sterker. Twenthe D1 is nu al klaar voor volgende week zaterdag. Of welke zaterdag dan ook.

Bekijk alle 40 foto`s van deze wedstrijd op: https://www.facebook.com/TwentheD1/

Bericht geplaatst op maandag 10 oktober 2016 om 17:38u10-10-2016 @ 17:38u | Link