Twenthe B1 wint derby van GFC

Het was zaterdag eindelijk zo ver! De eerste derby van het seizoen, GFC was de tegenstander op sportpark `t Piepwillem. Een interessante ontmoeting wat ook opviel aan de grote hoeveelheid supporters die aanwezig waren. De bezoekers kwamen na 5 minuten verrassend op een 0-1 voorsprong. Na slap verdedigen mocht de spits van GFC schieten en zag zijn bal achter Mitchell Voortman in het net belanden.

Twenthe B1 ging op jacht naar de gelijkmaker. Het was aan keeper Mitchell Voortman te danken dat GFC niet op 0-2 kwam. Met een geweldige redding keerde hij de inzet van de rechtsbuiten. Twenthe had even tijd nodig om de mannetjes op de juiste plek te zetten. Na een vloeiende aanval kreeg de thuisploeg in de 8e minuut een corner.De afvallende bal werd op fantastische wijze snoeihard binnen geschoten door Daan van Straaten! Hij zag de bal komen en nam deze perfect uit de lucht op de slof! De keeper was kansloos op dit schot die strak onder de lat in het net belande!

Twenthe ging door en was de bovenliggende partij in deze eerste helft. De voorsprong voor de thuisploeg hing in de lucht.Een schot van Bastien Ecker ging over het doel, een prima kort genomen vrije trap van Daan van Straaten op Lucas Hulsman die een prima voorzet afleverde op het hoofd van Yusuf Caliskan zag deze inzet ook over gaan. Joep Baake en de keeper van GFC gingen beide onder een voorzet door waardoor het bij rust 1-1 stond.

Na de rust veranderde er weinig aan het wedstrijdbeeld. Twenthe B1 bleef de betere ploeg.

Stijn Jeurlink wist in de 57e minuut met een splijtende pass Mannus de Leede diep te sturen. Mannus ging alleen op het doel af en bleef uiterst koel in de afronding! De 2-1 voorsprong was meer dan verdiend.

Na een klein uur spelen was het wederom Daan van Straaten met een geweldig doelpunt! Hij kwam aan de linkerkant van het strafschopgebied naar binnen en wist van 25 meter de bal geplaatst over de keeper in de kruising van de verre hoek te schieten!

De ontlading was groot bij de spelers, technische staff en supporters langs de lijn! Deze tik kwam GFC niet meer te boven.

Twenthe bleef goed voetballen en was via Wessel Vrielink kort na zijn invalbeurt dicht bij de 4-1 voorsprong. Zijn inzet was een prooi voor de doelman. In de 68e minuut was het wel raak voor Wessel Vrielink!

Daan van Straaten wist goed druk te zetten op een terugspeelbal naar de keeper en blokte in de lucht de bal. Wessel Vrielink pikte de bal op en ging recht op de keeper af. Hij bleef rustig en tikte de bal langs de doelman. 4-1! In de 70e minuut was daar de verdiende publiekswissel voor Kees Lammertink. Hij had 70 minuten lang zijn directe tegenstander in de broekzak!

Het slotakkoord deze middag was voor Daan van Straaten. Op goed aangeven van Thomas Kemper wist Daan zijn derde doelpunt van de middag binnen te schieten. Twenthe vergat om de score hoger uit te laten vallen. Twenthe B1 stond vandaag goed! De strijd die in een derby gevraagd wordt spatte er van af! De tegenstander werd moe gespeeld en de wisselspelers mopperen niet en vallen in zoals het hoort!

Wij willen Ben van Sermond bedanken voor de geweldige foto`s!.

Bericht geplaatst op maandag 17 oktober 2016 om 18:00u17-10-2016 @ 18:00u | Link