Twenthe B1 schakelt kampioenskandidaat Hoeve B1 uit

Nummer 4 Hoeve Vooruit B1 kwam op deze doordeweekse avond naar Goor voor de inhaalwedstrijd die eerder op verzoek van de bezoekers was verzet. Hoeve Vooruit moet winnen in Goor om nog kans te maken op het kampioenschap.

Twenthe begon goed aan de wedstrijd en kreeg na 12 minuten de eerste grote kans van de wedstrijd. Luuk Spoelder zag zijn afstandsschot in het zijnet belanden. Twee minuten later was Job Hartgerink dicht bij de openingstreffer, maar hij zag  zijn inzet op de lijn gekeerd te worden. In de 16e minuut was er weer een grote kans voor de thuisploeg. Joep Baake gaf een bal goed voor op Yusuf Caliskan. Laatstgenoemde nam de bal op de volley, maar zag de keeper redden.

Hoeve Vooruit kreeg na 23 minuten een doeltrap. Na goed druk zetten op de centrale verdediger door Yusuf Caliskan kon Mannus de Leede oog in oog met de keeper de 1-0 binnen schieten. Na een klein half uur spelen was Yusuf Caliskan dichtbij de 2-0. Hij zag zijn schot echter op de lat uit 1 spatten. Stijn Jeurlink wist in de 36e minuut de 2-0 binnen te tikken. Na een afstand schot van Joep Baake liet de keeper de bal los en wist Stijn Jeurlink deze binnen te werken. Op slag van rust tekende Hoeve Vooruit voor de 2-1 wat tevens de ruststand was.

Twenthe kwam de eerste helft niet in de problemen verder maar vergat de score uit te bouwen. De tweede helft was nog geen 10 minuten oud toen de bezoekers een vrije trap kregen en deze binnen wist te schieten. 2-2. Twenthe ging in het fysieke duel op jacht naar de nieuwe voorsprong. Het duurde tot de 78e minuut voor de bal tegen de touwen ging. Na een vrije trap op eigen helft die door Job Hartgerink hoog richting het doel werd geschoten. Na een scrimmage voor het doel was het Joep Baake die de bal met de knie binnen wist te werken! 3-2! Hoeve Vooruit ging met 5 aanvallers spelen maar de verdediging van Twenthe had hier geen moeite mee!

Scheidsrechter van het Bolscher floot na 82 minuten voetbal voor de laatste keer deze avond. Twenthe B1 schakelt Hoeve Vooruit B1 definitief uit voor het kampioensschap. Dit werd met gejuich langs de lijn ontvangen door een delegatie van Markelo B1. De nederlaag kwam hard aan bij de bezoekers gezien hun reacties na afloop.

Het was een heerlijke wedstrijd waar genoeg strijd en vechtlust gevraagd werd en door de thuisploeg in positieve zin werd getoond! De grote bonkige spits van de bezoekers kwam geen één keer in scoringspositie door sterk verdedigingswerk van Job Hartgerink en captain Bart Schut.

Twenthe B1 blijft door denderen na de winterstop. Met 13 punten uit 5 wedstrijden laat de ploeg zien de weg naar boven definitief te hebben ingeslagen. Complimenten voor de spelers!

Zaterdag wacht de derby op sportpark Heeckeren tegen GFC B1. Aftrap 14:30 uur! Kom de B1 aanmoedigen!

Bericht geplaatst op donderdag 6 april 2017 om 10:24u06-04-2017 @ 10:24u | Link