Twenthe C1 bekert verder ten koste van de Zweef C1

Op papier een mooi affiche voor de knock-out fase in de beker. Beide ploegen draaien in de top van de 1e klasse mee.

Twenthe begon goed aan de wedstrijd, elk duel werd gewonnen en was de baas op het veld. In de 23e minuut kwam Twenthe via Levi Doek op een verdiende voorsprong. Twenthe was de betere ploeg gedurende de eerste helft.

In de tweede helft drong De Zweef meer aan maar door goed keeperswerk van Joren van Sermond bleef de voorsprong behouden. Twenthe kreeg de kans op een 0-2 voorsprong maar wist de kans niet te benutten. Tien minuten voor tijd kwam de thuisploeg op gelijke hoogte door een mooi doelpunt.

De wedstrijd was volledig in evenwicht en aan beide kanten kwamen kansen in de laatste minuten. De grootste kans was in de laatste minuut van de wedstrijd. Tcharles schoot op het doel maar de keeper redde knap met zijn benen.

Na 70 minuten voetbal was het 1-1 en moesten penalty`s de beslissing brengen. Twenthe C1 nam deze beter en won: 3-4! De ontlading was groot na de beslissende penalty, het bekervoetbal heeft zo zijn charmes!

Bericht geplaatst op vrijdag 10 november 2017 om 18:37u10-11-2017 @ 18:37u | Link