Twenthe C1 voelt zich bestolen in duel met derde divisionist Excelsior`31 C1

Zaterdag stond de bekerwedstrijd Excelsior`31(nummer 2 in de derde divisie) tegen VV Twenthe C1 (1e klasse) op het programma. Op papier leek het een zware opgave om de volgende ronde te kunnen bereiken.

De eerste 10 minuten van de eerste helft gingen vrij gelijk op, maar naar mate de wedstrijd vorderde werd Twenthe steeds sterker en kreeg steeds meer kansen op de openingstreffer. In de 25e minuut ging Stijn Slag met standje turbo zijn tegenstander voorbij en wist Tcharles Lodewijks perfect te bedienen. Tcharles nam de bal goed aan en wist met een heel bekeken stiftje de keeper kansloos te laten. De 0-1 voorsprong was ook volkomen terecht! Twenthe blijft doordrukken en kreeg nog twee grote kansen op de 0-2 voorsprong. Twenthe troef op alle fronten de Derde Divisionist af.

In de tweede helft probeert probeerde Excelsior de gelijkmaker te forceren maar dit hielden ze niet lang vol en Twenthe trok de wedstrijd weer naar zich toe. Na een lange bal vanuit de verdediging van Mart Lammertink weet Tcharles de bal te controleren en zijn directe tegenstander het moeilijk te maken. Een vlammend schot vanaf 20 meter spatte uiteen op de lat. Excelsior`31 probeert op het eind nog een wanhoopsoffensief uit te voeren.

In de 74e minuut wist Twenthe een kans onschadelijk te maken en was het wachten op het eindsignaal. De scheidsrechter had blijkbaar nog niet genoeg van deze wedstrijd. In de resterende minuten liet hij een corner en een vrije trap van de thuisploeg opnieuw nemen. Reden is nog steeds onbekend. In de 7e minuut van de blessuretijd kreeg de thuisploeg nog 1 vrije trap aan de zijkant van het veld. Uit deze vrije trap viel de gelijkmaker en floot de scheidsrechter af.

Een grote domper voor de jongens van Twenthe die zich op dat moment bestolen voelden met de penalty reeks aanstaande. Deze werden beter benut door Exselsior (5-3). Hierdoor was de bekerstunt die lang in de lucht hing over. Maar de morele winnaar is Twenthe C1. De gehele wedstrijd waren zij op alle fronten beter dan deze Derde divisionist, en kunnen met een opgeheven hoofd de winterstop in.

Twenthe C1 eindigt de eerste competitie helft op een gedeeld eerste plaats in de 1e klasse en hebben een puik bekertoernooi gespeeld. Na de winterstop gaan zij verder in de promotie poule waar een promotie naar de Hoofdklasse behaald kan worden.

Twenthe C1 bedankt alle supporters voor een mooie eerste seizoenshelft!

Bericht geplaatst op woensdag 20 december 2017 om 17:49u20-12-2017 @ 17:49u | Link