Twenthe 2 lijdt eerste nederlaag

Het tweede elftal van Twenthe heeft zondagmorgen de eerste competitienederlaag van het seizoen geleden. In Winterswijk was het derde elftal van fusieclub FC Winterswijk met 3-1 te sterk voor de ploeg van trainer Peter Horselenberg. Twenthe 2 speelde de eerste twee wedstrijden gelijk tegen respectievelijk Witkampers (0-0) en Silvolde (1-1).

De mannen van Horselenberg moesten vroeg uit de veren, want er werd al om 09.30 uur afgetrapt in Winterswijk. Om 08.00 uur vertrok de Goorse equipe dan ook al vanaf ’t Piepwillem. Toch begon Twenthe uitermate fris aan het duel op het prachtige hernieuwde sportpark in Winterswijk. De Tricolores waren fel en namen het heft in handen met af en toe fraai combinatiespel. De ervaren ploeg van Winterswijk kwam de openingsfase echter ongeschonden door. Meteen daarna sloeg de thuisploeg toe. Een gevaarlijke steekpass leek weggewerkt te kunnen worden door Thijs Schreijer, maar de rechtsback schoot de bal ongelukkig tegen een tegenstander en het leer verdween achter doelman Nick Koebrugge in het doel. Twenthe was niet van slag, maar het tempo lag iets te laag om Winterswijk pijn te doen. Toch kregen de bezoekers ook mogelijkheden. Wessel Schreijer was het dichtst bij de gelijkmaker, maar na een fraaie aanval raakte de vleugelspits de paal.

In de rust voerde trainer Peter Horselenberg een aantal tactische wijzigingen door om de druk op Winterswijk verder op te voeren. Dat had in de beginfase van de tweede helft meteen effect. Twenthe speelde het beste kwartier van de wedstrijd en zette Winterswijk vast op de eigen helft. Het ontbrak de bezoekers echter aan een goede eindpass en het nodige geluk. Zo raakte Sem Spoelder met een gevaarlijk schot de binnenkant van de paal. Na een snelle tegenstoot lag de bal niet veel later aan de andere kant wel in het doel. Daarbij moet aangetekend worden dat de bal de zijlijn had gepasseerd, maar de grensrechter van Winterswijk weigerde zijn vlag in de lucht te steken. Twenthe gaf niet op, maar al snel werd het 3-0 voor FC Winterswijk. Een schot werd niet goed gekeerd door doelman Nick Koebrugge, waarna de spits van de thuisploeg de derde Winterswijkse treffer kon binnentikken.

Twenthe gaf zich nog niet gewonnen en werd een kwartier voor tijd beloond. Tijmen van Wissing werd vastgehouden in het zestienmetergebied en de spits benutte de toegekende strafschop overtuigend. Twenthe probeerde in het laatste kwartier nog iets aan de stand te veranderen, maar de routiniers van Winterswijk trokken alles uit de kast om de bezoekers uit het spel te halen. Het leverde hen het gewenste resultaat op, namelijk de 3-1 overwinning. Met een beetje geluk was er voor Twenthe meer te halen in Winterswijk, maar het was in ieder geval weer een wijze les voor de mannen van Peter Horselenberg.

Opstelling: Nick Koebrugge; Thijs Schreijer (Dennis Zuidersma), Nino Spoelder, Bjorn Huistede, Niek Semmekrot (Okan Colak); Sem Spoelder, Dennis ter Haar (Cem Canan), Kevin van den Burg (Wouter Leusink); Remco Kingma, Tijmen van Wissing en Wessel Schreijer.

Bericht geplaatst op dinsdag 23 september 2014 om 13:05u23-09-2014 @ 13:05u | Link