Twenthe II verliest degradatiekraker tegen Robur

Twenthe 2 trad deze zondag aan voor het extreem belangrijke duel met Robur et Velocitas 2, een directe concurrent in de strijd tegen degradatie. Bij winst zou Twenthe op 22 punten komen, waarbij een grote stap naar handhaving zou zijn gezet.

Het tweede moest dat wel doen met een opnieuw flink uitgedunde selectie. Zo kon trainer Peter Horselenberg niet beschikken over Huub Averdijk, Stephan Mellegers (die wij via deze weg van harte willen feliciteren met de geboorte van Liam en Owen), Job Vaarhorst en Remco Kingma. Toen ook vervanger Roy Vrielink zich op zondagochtend pas afmeldde, bleven er nog 13 spelers over. Wel keerde vakantieman Nino Spoelder terug. Verder werden de toch al krappe aantallen aangevuld met A-junioren Mart Spenkelink, Daan van Straaten en Luuk Freriksen.

Na zijn afwezigheid van vorige week lag Bart Bekhuis op zaterdagavond om 22 uur in bed. Zelfs dat zorgde echter niet voor een basisplaats, omdat hij disciplinair werd gestraft en op het strafbankje plaats moest nemen.

Na 3 minuten kreeg Twenthe al een grote kans om de voorsprong te pakken, maar deze was niet aan Robin Slaghuis besteed. Een aantal minuten later was het Robur dat op randje zestien een vrije trap kreeg, deze werd echter ruim over geschoten.

In een verder weinig opwindende wedstrijd was de volgende kans pas na 35 minuten. Die was wel meteen raak. Na een fout van Michiel Wijnbergen kwam de ploeg uit Apeldoorn op voorsprong.

Nu rust verving A-junior Luuk Freriksen de moegestreden Robin Slaghuis. Met deze wissel en de wind mee de tweede helft, wilde het tweede meer druk krijgen op de Apeldoornse opponent.

Na dom balverlies op het middenveld was de eerste kans van de tweede helft voor de bezoekers. Met een goed schot raakten zij echter de bovenkant van de lat. Even later kreeg Robur opnieuw de kans de voorsprong te verdubbelen, maar de 2 tegen 1 situatie werd slecht uitgespeeld.

Vervolgens bleek een oude voetbalwet nog steeds te gelden. Als je zelf niet scoort, valt hij er aan de andere kant wel in. 20 minuten voor tijd was het Wessel Schreijer die met een fantastische vrije trap de gelijkmaker op het bord zette.

Hierna werd, met nog een kwartier te spelen, de beroerd spelende Nino Spoelder uit zijn lijden verlost. Hij werd vervangen door de uit Bentelo ingevlogen Bjorn Huistede, waarvoor onze dank aan het derde elftal.

5 minuten voor tijd kwam Robur toch weer op voorsprong. Na een bal door het centrum van de verdediging schoot de spits via de binnenkant van de paal raak.

In de derde minuut van de blessuretijd besliste Robur de wedstrijd, door een counter goed uit te spelen en de 1-3 aan te tekenen.

Een zure nederlaag voor het matig spelende tweede, dat nog alle zeilen bij zal moeten zetten in de strijd tegen degradatie. Volgende week is Heino 2 de tegenstander.

Opstelling Twenthe II: Koeieboer; Ronald, Michiel, Nino (Bjorn 75`), Noah; Daan (Bart 60`), Mart, Wessel; Robin (Luuk 46`), Tijmen, David

Bericht geplaatst op zondag 17 maart 2019 om 16:06u17-03-2019 @ 16:06u | Link