Twenthe C1 pakt 3e prijs in Duitsland

Na een goed seizoen in de Hoofdklasse, pakte Twenthe C1 de 3e prijs tijdens het "Bayer Uerdingen Pokal". Aan dit internationale toernooi in Duitsland deden 24 voetbalteams mee in de leeftijdscategorie onder 15-jaar. Een puike prestatie waar de jongens van Fred van Ginkel en Henry Freriksen trots op mogen zijn.

In de poule fase op de 1e dag won Twenthe C1 alle wedstrijden:
Twenthe C1 - DWO (Nederland) werd 2-0
Twenthe C1 - Hazerswoudse Boys (Nederland) werd 6-1
Twenthe C1 - Kastrup Boldklub 2 (Denemarken) werd 3-0

In de poule fase op de 2e dag (tegen andere poule winnaars) bleef Twenthe C1 ongeslagen, maar dat waren zware fysieke partijen in de warmte:
Twenthe C1 - OSV Hannover (Duitsland) werd 0-0
Twenthe C1 - Kastrup Boldklub 1 (Denemarken) werd 0-0

OSV Hannover had gewonnen van Kastrup Boldklub 1 waardoor Twenthe C1 alleen nog voor de 3e plaats kon strijden. Om de 3e prijs binnen te kunnen slepen moest gewonnen van US Croissy uit Frankrijk. Twenthe C1 won met 2-1!! Vrij vroeg in de wedstrijd werden de Fransen verrast met twee snelle doelpunten van Twenthe C1. Daarna begonnen de Fransen te voetballen en werd het billen knijpen tot de laatste minuut door de meegereisde fans. De Fransen hadden twee dribbelaars in het team die keer op keer werden gestopt door de verdediging en keeper van Twenthe. Halverwege wist US Croissy te scoren, waardoor de spanning nagenoeg ondragelijk werd. "Het zal toch niet gebeuren?", "Die Fransen gaan toch niet scoren?", waren de gedachten langs de kant. Nee, dat gebeurde niet. Een explosie van geluid ontketende zich toen het eindsignaal werd gehoord. Twenthe C1 wint een grote en dik verdiende prijs!

Bericht geplaatst op dinsdag 11 juni 2019 om 10:01u11-06-2019 @ 10:01u | Link