Eerste naar UDI, tweede thuis tegen Dalfsen

Eindelijk weer eens drie punten voor ons eerste elftal en wat waren ze belangrijk. Directe degradatie lijkt afgewend nu een voorsprong is genomen van liefst negen punten op Rekken. Directe handhaving daarentegen wordt nog een hele uitdaging. Aanstaande zondag gaat die strijd door tegen nummer twee UDI, dat afgelopen week verloor van koploper Delden en daarmee de titel definitief uit het hoofd kan zetten. Thuis wist Twenthe een knappe overwinning te boeken op de Enschedese opponent. Dankzij drie goals in de slotfase stond na negentig minuten een 3-1 eindstand op het scorebord. Kan de ploeg van Mark Bolink zondag opnieuw verrassen? De hoofdtrainer zal het zonder Stijn van Straaten, Jeffrey Asbroek, Dani Hilhorst en Jelmer Plegt moeten doen. Zij zijn nog niet fit genoeg om te spelen.

Twenthe 2 is dit seizoen uitgespeeld en de grootste uitdaging lijkt er in te zitten iedere week genoeg spelers bij elkaar te krijgen om te kunnen voetballen. Doorschuiven van spelers naar het eerste elftal en de blessuregolf die nu ook Twenthe 2 heeft bereikt, maakt dat lastig. Hoe dan ook moet er zondag tegen Dalfsen 2 worden aangetreden. Om 10:00 wordt afgetrapt voor het thuisduel. Twenthe 3 vervolgt hun kampioensstrijd tegen SP Neede 3. Die ploeg hield vorige week concurrent Eibergen op 0-0 en dus moeten de mannen van Deniz Sogut aan de bak. Twenthe 5 treedt aan tegen Rood Zwart 4. De 2-3 nederlaag tegen Markelo van vorige week betekent dat de titelaspiraties van het team van Timo Haafkes voorlopig in de ijskast kunnen. Een overwinning op de Deldenaren is benodigd om nog een sprankje hoop te houden. VR1 komt thuis in actie tegen Manderveen VR1. Om 11:15 uur wordt voor de thuiswedstrijd afgetrapt. Voor het volledige overzicht van wedstrijden in het aankomende weekend klik je HIER.

Bericht geplaatst op vrijdag 24 maart 2023 om 12:00u24-03-2023 @ 12:00u | Link