Twenthe neemt punt mee uit Enschede

Ons vlaggenschip heeft met 1-1 gelijkgespeeld tegen Victoria `28. Een terechte uitslag op basis van het spelbeeld.

Al vroeg in de wedstrijd kwam ons eerste elftal op voorsprong. Een goed aangesneden hoekschop werd door Daan de Lat in de verre hoek binnengeknikt. Ook na de 0-1 bleef Twenthe de betere ploeg, al kon dat niet worden omgezet in doelpunten. De rust werd dan ook bereikt zonder verdere doelpunten.

In de tweede helft werd Sem Spoelder gebracht voor de geblesseerd geraakte JO19-speler Jikke Horselenberg. De Tricolores raakten de grip op de wedstrijd langzaam kwijt en werden steeds verder teruggedrukt. Dat resulteerde na 73 minuten spelen in de gelijkmaker. Een goed ingedraaide voorzet leek voor doelman Bas Zweers te zijn, maar hij botste op één van de verdedigers. De bal bleef liggen en de spits van Victoria kon hem eenvoudig binnenschuiven. In het restant van het duel kregen beide ploegen nog kansen op de overwinning, maar kwamen ze niet meer tot scoren. Zo gaat ons eerste met een punt de winterstop in. Gezien de vele blessuregevallen is dat niet vervelend. Op 5 februari wordt de competitie hervat met een thuisduel tegen Hoeve Vooruit.

Bericht geplaatst op zondag 11 december 2022 om 16:12u11-12-2022 @ 16:12u | Link