Zaterdag 25 februari: de grote biljartfinale bij Twenthe

Organisatie biljarttoernooi strik balvirtuoos finaledag!

Goor – De Goorse voetbalvereniging Twenthe organiseert zaterdagmiddag 25 februari de grote biljartfinale van het eigen biljarttoernooi. Dit jaar deden meer dan 120 amateurbiljarters mee aan het toernooi op het Piepwillem en er werden meer dan 150 wedstrijden gespeeld. De deelnemers waren overwegend leden en vrijwilligers van de club. Ook werd er dit jaar weer een open driebandentoernooi georganiseerd. Ook bij dit onderdeel weer een groeiend aantal deelnemers. Behalve eigen leden waren hierbij ook veel inschrijvingen van buiten te noteren.

Het is al een traditie die meer dan 25 jaar oud is bij Twenthe. Zodra de winterstop zijn intrede doet en de weersomstandigheden slechter worden barst het spektakel los. Vanaf half december komen de biljarters van hoog tot laag niveau naar de warme kantine om het tegen elkaar op te nemen. Het kan zijn dat corona een rol heeft gespeeld maar de organisatie was blij verrast dat, na twee jaar van afwezigheid, een recordaantal deelnemers zich heeft opgegeven. Stephan Mellegers: “Het is voor ons als organisatie hartstikke mooi dat zo veel leden mee gedaan hebben. Het heeft ook zeker geholpen dat de meeste leiders van de senioren zelf van biljarten houden en in sommige gevallen hebben zelfs complete teams zich opgegeven. Daar doe je het uiteindelijk voor.”

Inmiddels bevindt het toernooi zich in de beslissende fase en binnenkort worden de kwartfinales en halve finales afgewerkt van zowel het libre als het driebanden. De datum van finaledag van het biljarttoernooi is inmiddels ook bekend. Op zaterdag 25 februari 2023 zullen de biljartkampioenen van Twenthe aan het eind van de middag bekend zijn. Voor de finaledag heeft de organisatie een ware biljartvirtuoos weten te strikken om een spectaculaire demonstratie te komen geven. Stephan: “Het wordt echt een mooie middag. Wie we hebben uitgenodigd hou ik nog even voor me, dat maken we volgende week bekend. Het is een echte internationale topper op het gebied van het kunststoten en hij komt uit Nederland. In ieder geval nodigen we alle deelnemers uit die hebben meegedaan om er bij te zijn. Natuurlijk zijn ook alle andere liefhebbers van harte welkom om de finaledag mee te maken. Komt allen, voor een hapje en een drankje wordt gezorgd!”

Bericht geplaatst op vrijdag 3 februari 2023 om 18:00u03-02-2023 @ 18:00u | Link