Jop de Jong geeft Biljart-demo tijdens biljartfinale bij Twenthe

Halve finales en grote finale, zaterdag 25 februari op het Piepwillem in Goor

Goor – De Goorse voetbalvereniging Twenthe organiseert zaterdagmiddag 25 februari de grote biljartfinale van het eigen biljarttoernooi. Dit jaar deden meer dan 120 amateurbiljarters mee aan het toernooi op het Piepwillem tijdens meer dan 150 wedstrijden. De deelnemers waren overwegend leden en vrijwilligers van de club en tijdens het open driebandentoernooi waren er tal van deelnemers van buiten de club.

Het toernooi bevindt zich inmiddels in de beslissende fase en binnenkort worden de laatste rondes en kwartfinales afgewerkt. Op zaterdag 25 februari 2023 zullen de biljartkampioenen van Twenthe bekend zijn. Voor de finaledag heeft de organisatie een ware biljartvirtuoos weten te strikken in de persoon van Jop de Jong. Stephan Mellegers: “We willen de finaledag ook voor de neutrale liefhebbers extra aantrekkelijk te maken. Daarom hebben we dit jaar besloten om een topbiljarter uit te nodigen voor een demonstratie. Jop de Jong is een Europese topper binnen de spelsoort Biljart Artistiek en hij kan waanzinnig biljarten. Hij goochelt echt met biljartballen en zal het publiek trakteren op zweepslag-trekstoten, zware kopstoten en subtiele doorschieters. We nodigen alle deelnemers die hebben meegedaan en inmiddels zijn uitgeschakeld dan ook van harte uit om er bij te zijn. Komt allen want het wordt echt een mooie middag.”

Jop de Jong komt uit Bathmen en is woonachtig in Arnhem. Hij is een talentvolle biljarter met een conduite staat waar je “U” tegen zegt. Hij begon op zijn dertiende al met het “kunststoten” en is ondanks zijn jonge leeftijd (25) inmiddels al viervoudig Nederlands Kampioen. Tijdens zijn debuut op het Europees Kampioenschap in Duitsland veroverde hij meteen een bronzen medaille. Namens Nederland neemt Jop van 16 t/m 19 februari 2023 deel aan het WK Biljart Artistiek in Ankara Turkije (inmiddels onder voorbehoud, vanwege de aardbevingen in Turkije).

Het “Happy Hour” van de Club van 100 begint vanwege de finale van het biljarttoernooi om 18:00 uur bij Café Buddy’s in plaats van 16:00 uur. De biljart-commissie bedankt het bestuur van de Club van 100 voor de medewerking!

Bericht geplaatst op donderdag 9 februari 2023 om 11:00u09-02-2023 @ 11:00u | Link