Legendarische comeback Tom Heijmer bij glansrijke zege derde

Hij is de geestelijk vader van de uiterst geslaagde intrede van de loempia’s en pindasaus in onze kantine. De muziekspeakers op het buitenterras kwamen eveneens uit zijn geniale koker. Een plek op het Oliebollencross-podium? Ook afgevinkt door de inspiratie-goeroe en groot denker. Wat vaak onderbelicht blijft is dat hij ooit het tweede elftal naar de 2e klasse schoot. Het was tot voor kort zijn laatste hoogtepunt, want daarna kwam de klad erin bij Tom Heijmer. Een zware knieblessure noopte de jolige rechtspoot tot een maandenlange revalidatie. Het voetbalveld werd ingeruild voor de fysio en het befaamde rechtervoetje moest hoog.

Echter is het goed om te weten dat de manier waarop Heijmer tegenslag verwerkt genadeloos past in het rijtje van Manchester United - Bayern München in 1999, AC Milan - Liverpool in 2005 en FC Barcelona - Paris Saint-Germain in 2017. Er rust een stalen kop op zijn krachtige lijf. Niemals kapitulieren, luidt zijn credo. En terugkomen uit geslagen positie, dat is aan Heijmer wel besteed. Sportpark ‘t Piepwillem was vanmorgen het decor van de wederopstanding van Heijmer, die binnen de clubmuren de respectvolle bijnaam The Champ draagt. Het werd een comeback in optima forma.

Zondag 12 maart 2023 stond al maandenlang met rood omcirkeld in de agenda van Deniz Sogut, eindverantwoordelijk bij kampioenskandidaat Twenthe 3. Maandenlang moest de Turkse oefenmeester aanhoren hoe dat de dag zou zijn dat Heijmer zijn rentree zou maken. Het bleek geen loze belofte. Want je terugkeer opluisteren met twee doelpunten in slechts 25 minuten? Dat is zelfs voor de immer vrolijke duizendpoot een unicum. Het werd het slotstuk van een nagenoeg perfecte wedstrijd tegen Haaksbergen, dat met 7-0 aan de broek terug naar De Ster van Twente werd gestuurd.

Voor Sogut lijkt Die Auferstehung van derde elftal-grondlegger Heijmer precies op het goede moment te komen. De titelstrijd in de 5e klasse dreigt uit te draaien op een ouderwetse verhitte burenruzie. Wil Twenthe 3 in mei daadwerkelijk door Goor trekken op de platte kar, dan móét concurrent GFC punten verspelen. En dan kun je in de maanden waarin de prijzen worden verdeeld maar beter de beschikking hebben over een alsmaar beter wordende supersub.

Bericht geplaatst op zondag 12 maart 2023 om 21:14u12-03-2023 @ 21:14u | Link