Inktzwarte dag in clubhistorie

Degradatie naar vijfde klasse is een feit. Na een schandalige eerste helft, waar het eerste al na elf minuten met 3-0 achterstond, wist de ploeg van Mark Bolink die achterstand niet meer om te buigen. Een waardeloos einde van een teleurstellend seizoen.

Twenthe begon dramatisch aan de wedstrijd. Al na anderhalve minuut lag de bal achter doelman Bas Zweers. Na totale verdedigende desorganisatie werd de bal eenvoudig voorgegeven. De spits stapte handig over de bal, waarna de linksbuiten van Borne van dichtbij binnentikte. Na zeven minuten werd het zelfs 2-0 voor Borne. Doelman Bas Zweers zat mis bij een corner en stompte de bal precies voor de voeten van een Borne speler. Die haalde bekeken uit en schoot de bal in de verre hoek. Na een niet bestrafte verkeerde ingooi in minuut 11 werd de bal goed voorgezet door de rechtsbuiten van Borne, waarna de spits de bal knap inkopte voor 3-0.

Tien minuten voor rust was daar het eerste schot op doel van de Tricolores. Een vrije trap van Jeffrey Asbroek werd uit de bovenhoek getikt. Vlak voor rust kwamen de mannen van Mark Bolink nogmaals goed weg. Na opnieuw een dramatische inspeelpass kwam Borne er rap uit. Het schot van de spits belandde echter op de lat, waarmee hij naliet de wedstrijd definitief in het slot te gooien, voor zover dat nog niet het geval was. De ruststand was dus 3-0 in het voordeel van de ploeg uit Borne.

Dat gaf trainer Mark Bolink ongetwijfeld stof tot nadenken. Nadat hij in de eerste helft Wouter Leusink al had ingebracht voor de geblesseerde Stef Eland, kwam nu ook Daan de Lat het veld in voor de zwak spelende Jelmer Plegt. Daarmee beoogde de hoofdtrainer ongetwijfeld iets meer verdedigendere zekerheid in te bouwen aan de linkerkant.

De tweede helft begon beter voor de Tricolores. Na een goede steekpass kreeg Jikke Horselenberg een grote kans, maar hij schoot via de doelman naast. Vlak na dat moment schoot Jeffrey Asbroek een vrije trap hard op de doelman, maar kon de rebound niet worden binnengekopt. In de 65e minuut was het opnieuw Jeffrey Asbroek die mocht aanleggen voor een vrije trap, maar deze keer raakte hij de lat. Kort daarop werd hij gewisseld en kwam Mart Lammertink het veld in, om nog te proberen iets te forceren. Een kwartier voor tijd was het de net voor Milan Elfers ingevallen Luuk Freriksen die met een keihard schot de binnenkant van de paal raakte, waarna de bal net langs de andere paal over de achterlijn rolde. Ook Stijn Jeurlink was vervolgens dicht bij een goal met een laag schot.

Elf minuten voor tijd was het Mart Lammertink die de spanning nog enigszins terugbracht. Uit een hoge voorzet van Fabian Overklift beukte hij de bal in het doel, 3-1. In de derde minuut van de blessuretijd werd het zelfs nog 3-2, toen Wouter Leusink van dichtbij binnentikte na goed verlengen van Daan de Lat. Dichterbij kwam ons vlaggenschip echter niet meer en dus zijn we officieel gedegradeerd naar de vijfde klasse.

Bericht geplaatst op zondag 18 juni 2023 om 15:55u18-06-2023 @ 15:55u | Link