Twenthe wint van FC `t Centrum

In de tweede minuut kwam Twenthe al op voorsprong. Een goede voorzet van Jelmer Plegt werd door Mart Lammertink met zijn rechterbeen keihard binnengeschoten. In de fase na dat doelpunt kreeg FC `t Centrum een aantal grote kansen, maar deze wisten ze niet te benutten. Na 26 minuten verdubbelde spits Mart Lammertink de score. Hij zette knap door, omspeelde de doelman en schoot raak, 2-0. Na ruim 45 minuten floot de uitstekend leidende scheidsrechter Ottens voor de rust.

In de tweede helft kreeg Twenthe al snel de kans om op 3-0 te komen, maar Mart Lammertink trof na goed afleggen van Stijn Jeurlink vanuit kansrijke positie de lat. Ook na ruim een uur bleef het 2-0, toen Mart Lammertink de keeper trof. Tien minuten voor tijd werd het wel 3-0. Dani Hilhorst werd de diepte in gestuurd, de omschakeling ontbrak bij de uitploeg en hij legde breed op Stijn Jeurlink die de derde Goorse treffer van de middag aantekende. Ondanks het vlagsignaal van de grensrechter, overigens niet voor het eerst deze wedstrijd, keurde de scheidsrechter de treffer terecht goed. Vlak na de treffer leek Twenthe de kans op 4-0 te krijgen, maar toen sloegen de stoppen door bij de keeper van `t Centrum. Met een schandalige schop werkte hij Stijn Jeurlink omver. Scheidsrechter Ottens toonde met een donkerrode kaart de enige juiste kleur. In blessuretijd werd het door een kopbal van de uitploeg 1-3, waarna Mart Lammertink de eindstand nog op 1-4 bepaalde.

Door de overwinning is Twenthe nu officieus zeker van de tweede plek. Tegenstander in de nacompetitie is, in een thuiswedstrijd, DAVO of Raalte. Zij vechten nog om de vierde plek in klasse 5F.

Bericht geplaatst op maandag 20 mei 2024 om 15:32u20-05-2024 @ 15:32u | Link