PROMOTIE

Twenthe keert na een seizoen afwezigheid weer terug in de vierde klasse. In een zenuwslopende wedstrijd tegen Overdinkel trokken de Tricoleres aan het langste eind, 3-2.

De wedstrijd begon zonder grote kansen. Beide ploegen werden alleen gevaarlijk vanuit hoge ballen. Dat gold zeker voor Overdinkel, dat na ruim tien minuten op de paal kopte en daarmee dicht bij de openingstreffer was. Die goal kwam er even later alsnog. Een hoge bal werd slecht verwerkt en viel voor de voeten van een Overdinkel-aanvaller, die hard binnenschoot, 0-1. In de 23e minuut werd het zelfs 0-2 door diezelfde aanvaller van Overdinkel, nadat er opnieuw niet geanticipeerd werd op een hoge bal.

Twee minuten later maakte Twenthe gelukkig de aansluitingstreffer. Mart Lammertink verlengde een lange bal knap op de diepgaande Stijn Jeurlink, die alleen voor de keeper rustig bleef en de 1-2 op het scorebord zette. Na ruim een half uur was het Overdinkel dat weer gevaarlijk werd, maar het verre afstandschot spatte uiteen op de lat. 1-2 was ook de ruststand.

In de tweede helft maakte Twenthe snel gelijk. Na goed verlengen van Mart Lammertink was het de ingevallen Mark Nijland die met een subtiele boogbal de keeper verschalkte en er zo 2-2 van maakte. Even later was diezelfde Nijland met een kopbal dicht bij de voorsprong, maar die poging verdween net naast. Ook Wouter Leusink was met nog een kwartier op de klok erg dichtbij, maar kopte net over. Negen minuten voor tijd was daar de voorsprong alsnog. Mart Lammertink stuitte nog op de doelman, maar de rebound viel voor de voeten van Mark Nijland die de bal tegen de touwen schoot. Dat bleek uiteindelijk de winnende goal en dus is Twenthe volgend seizoen weer vierdeklasser!

Bericht geplaatst op maandag 10 juni 2024 om 10:01u10-06-2024 @ 10:01u | Link