Uitstekende eerste toernooidag voor Twenthe 1 in Hengelo

Twenthe 1 kan terugkijken op een zeer geslaagde eerste dag van de Jan Weegink Memorial Cup. In twee wedstrijden van elk 45 minuten won Twenthe eerst van Het Centrum en vervolgens werd VOSTA aan de zegekar gebonden.

In de eerste wedstrijd mocht ons vlaggenschip aantreden tegen Het Centrum. Twenthe begon uitstekend aan de wedstrijd tegen de kampioenskandidaat van afgelopen seizoen. Net toen Het Centrum beter in de wedstrijd leek te komen strafte Jasper Groothuis een enorme fout in defensie van Het Centrum af en liet zodoende de 1-0 aanteken. Na de openingstreffer genoten de aanvallers van Twenthe 1 optimaal van de onpartijdige grensrechters die langs het veld stonden te vlaggen. Eerst mocht Wouter Leusink alleen op goal af, de appellerende defensie van Het Centrum verbouwereerd achter latend, en oog in oog met de sluitpost wist hij het net te vinden. Even later mocht Jasper Groothuis door richting doel van Het Centrum en hij had ook geen moeite om de doelman te passeren. Achterin stond de defensie goed en werden er nauwelijks kansen weggegeven.

Na de overwinning tegen Het Centrum moest Twenthe aantreden tegen VOSTA. Tijdens het begin van deze wedstrijd miste Twenthe 1 de scherpte van de eerste partij. Vosta was echter niet bij machte om hiervan te profiteren. Koen Morsink brak de wedstrijd open door een corner binnen te koppen. Daarna was het verzet van VOSTA ook gebroken. Niet veel later belandde een snelle aanval bij Wessel die de bal goed terug wist te leggen op Mark en deze had weinig moeite om het net te vinden. Jasper tekende daarna de 3-0 aan nadat hij twee keer mocht aanleggen en zijn zwakke inzet door de benen van de keeper zag verdwijnen. Het slotakkoord was voor Mark die dramatisch uitverdedigen van VOSTA wist af te straffen door de 4-0 aan te tekenen.

Trainer Mensink zal tevreden terugkijken op deze eerste toernooidag. In twee keer 45 minuten voetbal wist ons eerste het net zeven keer te vinden en bleef het defensief redelijk eenvoudig op de been. Het toernooi wordt zaterdagavond voortgezet

Bericht geplaatst op donderdag 20 augustus 2015 om 23:25u20-08-2015 @ 23:25u | Link