Twenthe 1 krijgt waar het om vraagt in Buurse

Ons eerste elftal heeft zichzelf zondagmiddag een zeer slechte dienst bewezen door de uitwedstrijd tegen vv Buurse met 3-2 te verliezen. Beide ploegen ontmoetten elkaar dit seizoen al twee maal en beide wedstrijden kenden geen winnaar. In de beker werd er in Buurse met 2-2 gelijkgespeeld en in competitieverband werden op het PiepWill’m de punten, middels een 1-1 gelijkspel, verdeeld.

In Buurse had Twenthe vanaf de aftrap geen gedegen antwoord op het no-nonsense voetbal van de plaatselijke voetbalvereniging. Al snel in de wedstrijd kreeg Buurse een kans op de openingstreffer zonder daar uitstekend voor te hoeven spelen. Twenthe kwam, na een kwartier spelen, wel op voorsprong nadat Jasper Groothuis werd gevloerd binnen het strafschopgebied. Koen Morsink benutte dit buitenkansje en liet alweer zijn tiende competitietreffer aantekenen.

De ploeg van Michiel Mensink had zichtbaar moeite met het werkvoetbal van de ploeg uit Buurse en zag tien minuten voor rust de gelijkmaker achter keeper Wouter Bekhuis geschoten worden. Nog voor rust behoedde Wouter de koploper in de vierde klasse B van een achterstand door een strafschop te stoppen.

Na rust leek Twenthe uitstekend uit de kleedkamer te komen. Enkele minuten na de hervatting zette, de uitstekend spelende, Michiel Wijnbergen Twenthe weer op voorsprong door een vrije trap binnen te krullen. Dit bleek echter geen opmaat voor een succesverhaal. In het verloop van de wedstrijd werd het van kwaad tot erger. Er gaven te veel spelers niet thuis om aanspraak te maken op een overwinning. De defensieve chaos was enorm en overtuigende woorden van medespelers onderling konden het tij niet keren. Na de gelijkmaker, die al een tijdje in de lucht hing, werd er wel besloten om risico te nemen en nog vol voor de overwinning te gaan. In deze eindfase van de wedstrijd werden ook goede kansen gecreëerd en waren er ook enkele respectabele aanvallen te aanschouwen. De afwerking liet echter te wensen over en de ruimte die achterin werd weggegeven werd, vlak voor tijd, benut door Buurse.

Door deze nederlaag bedraagt de voorsprong op SC Enschede nog één punt. Wel heeft Twenthe 1 nog een wedstrijd in te halen. Volgende week komt GFC op bezoek, een uitstekende mogelijkheid om de wrange smaak van deze nederlaag weg te spoelen.

Bericht geplaatst op maandag 14 maart 2016 om 14:08u14-03-2016 @ 14:08u | Link