Twenthe D1 speelt Catenaccio in Saasveld

Twenthe D1 speelde de eerste competitiewedstrijd gelijk met 1-1 tegen Saasveldia D1. Twenthe verdiende een overwinning door een uitstekende beginfase en het eindeloze goede verdedigen als één team. In de eerste tien minuten creëerde Twenthe D1 een aantal goede kansen en wist helaas maar één keer te scoren. Na die tien minuten werd Saasveld sterker en sterker. Zij lieten aanvallend mooi voetbal zien. Over de zijkanten, door het midden en weer over de zijkanten. Twenthe ging met het hele team in de verdediging. De voorhoede zakte in, de backs knepen en de keeper verrichtte knappe reddingen. Zelf kwam Twenthe D1 sporadisch voor het doel van Saasveldia en het lukte dan ook niet om nog een doelpuntje te stelen.

Saasveldia was niet bij machte om voetballend voorbij Twenthe te komen, de verdediging van Twenthe was georganiseerd en stond uitstekend. Helaas kreeg Saasveldia een vrije trap in blessuretijd, net buiten het strafschopgebied van Twenthe. De aanvaller van Saasveldia schoot de bal hard om de muur in het doel. Een geweldig doelpunt, maar Twenthe liet niet de schouders hangen. De wedstrijd kreeg nog een staartje en was nog niet voorbij. De jonge scheidsrechter telde in totaal zeven minuten bij de officiële speeltijd op. Er waren een aantal lange blessure behandelingen, maar zeven minuten is wel erg veel. Onze jongens bleven als één team verdedigen en Saasveldia bleef kansen creëren. Met de tong op de schoenen bleef Twenthe D1 overeind en nam een punt mee naar huis.

Bekijk alle 28 actiefoto’s van Twenthe D1 op: https://www.facebook.com/TwentheD1/

Bericht geplaatst op zondag 11 september 2016 om 18:05u11-09-2016 @ 18:05u | Link