Twenthe 2 begint met een gelijkspel

Het tweede elftal van Twenthe is het competitieseizoen gestart met een gelijkspel. De ploeg van trainer Peter Horselenberg kwam bij Witkampers niet verder dan 0-0. Het tweede elftal is sinds dit seizoen weer een prestatie-elftal en komt uit in de derde klasse, waar het onder meer GFC 2 zal treffen.

Het jonge team startte onwennig op het hoofdveld in Laren. Twenthe was slordig in de eerste minuten, maar kon wel voorkomen dat doelman Nick Koebrugge echt getest werd. Na zo’n tien minuten spelen kregen de bezoekers meer grip op de wedstrijd en kon er ook aan aanvallen worden gedacht. Twenthe werd echter nauwelijks gevaarlijk. Het ontbrak de beloften vaak aan een goede eindpass. Achterin gaf Twenthe zelf weinig weg. De 0-0 was dan ook een logische ruststand.

Ook in de tweede helft werd Twenthe-doelman Koebrugge nauwelijks in de problemen gebracht en greep de sluitpost waar nodig in. Aan de andere kant werd de bezoekers een penalty onthouden, nadat een speler van Witkampers hands maakte in het eigen strafschopgebied. De arbiter van dienst zag het voorval echter niet. De wedstrijd speelde zich vooral op het middenveld af en was vanwege de spanning het aanzien waard. Veel kansen konden niet genoteerd worden. Het gevaarlijkste moment was vlak voor tijd voor het doel van Witkampers, maar een vrije trap van Tijmen van Wissing kon net niet worden bekroond tot een doelpunt door de meegekomen luchtmacht. Trainer Peter Horselenberg kon mede door de getoonde inzet leven met een punt in zijn eerste competitieduel als hoofdtrainer. Twenthe 2 krijgt komende zondag het tweede elftal van Silvolde op bezoek in Goor.

Opstelling: Nick Koebrugge; Niek Semmekrot (Thijs Schreijer), Okan Colak, Huub Averdijk, Bjorn Huistede; Dennis ter Haar (Cem Canan), Kevin van den Burg (Dennis Zuidersma), Nino Spoelder; Remco Kingma, Tijmen van Wissing en Wessel Schreijer (Wouter Leusink).

Bericht geplaatst op dinsdag 9 september 2014 om 12:42u09-09-2014 @ 12:42u | Link