Twenthe 2 boekt belangrijke zege in Zieuwent

Twenthe 2 heeft zondagmiddag goede zaken gedaan in de derde klasse. Het tweede team van de Tricolores won de uitwedstrijd tegen RKZVC 3 met 0-3. Twenthe, dat de laatste drie wedstrijden verloor, sloeg daardoor een gat met de onderste ploegen. Guus Lummen was de grote man met drie treffers tegen de laagvlieger.

Twenthe reisde voor niets minder dan drie punten af naar Zieuwent. RKZVC had immers nog maar drie punten vergaard en moest er gewonnen worden. Nadat de jarige trainer Peter Horselenberg was toegezongen, begon Twenthe vol goede moed aan het duel op het hoofdveld in Zieuwent. De bezoekers schoten uit de startblokken en ontwikkelden meteen druk op het doel van RKZVC, dat de beginfase echter ongeschonden doorkwam. Twenthe werd daarna slordig in de passing en raakte de grip op het duel kwijt, waardoor ook RKZVC af en toe gevaarlijk kon worden. Tot echt grote kansen voor de thuisploeg leidde het niet, maar Twenthe had moeite zich weer in de wedstrijd te knokken. Toch waren het de bezoekers die na een half uur spelen op voorsprong kwamen. Een afgemeten voorzet van Wouter Leusink werd door Guus Lummen tegen de touwen gekopt. Twenthe hervond daarna de controle en ging met de 0-1 voorsprong de rust in.

Na rust ging Twenthe op zoek naar meer treffers, maar door persoonlijke fouten kreeg RKZVC goede kansen om op gelijke hoogte te komen. De thuisploeg had het vizier in de afronding niet op scherp staan of doelman Nick Koebrugge stond in de weg. Ook kopte Bjorn Huistede een bal van de doellijn na een gevaarlijke uitbraak. Twenthe werd zelf ook regelmatig gevaarlijk en kwam na een uur spelen op 0-2. Een mooie steekpass van Wessel Schreijer werd afgerond door Guus Lummen. Guus Lummen niet veel later ietwat gelukkig ook voor de 0-3. Het schot van de aanvaller ging via een Zieuwents been over de doelman van de thuisploeg. RKZVC raakte steeds meer gefrustreerd en de warrige fluitende scheidsrechter deelde drie gele kaarten uit aan de thuisploeg, die nog van geluk mocht spreken dat het niet met tien man verder moest na een grove charge van een der middenvelders. Twenthe kreeg in het tweede bedrijf genoeg mogelijkheden om de score verder uit te breiden. Zo raakte de sterk spelende Remco Kingma de paal na een snelle uitbraak.

Twenthe boekte een verdiende overwinning en komt daardoor op elf punten uit negen wedstrijden. Aankomend weekend is de equipe van Peter Horselenberg vrij. Over twee weken wacht een thuisduel met Doetinchem 2, dat vier punten meer heeft dan Twenthe. De wedstrijd begint om 10.00 uur op `t Piepwillem.

Opstelling: Nick Koebrugge; Huub Averdijk (Nino Spoelder), Bjorn Huistede, Erwin Morsink, Remco Kingma; Sem Spoelder, Dennis ter Haar (Wessel Schreijer), Kevin van den Burg; Guus Lummen, Tijmen van Wissing en Wouter Leusink (Niek Semmekrot).

Bericht geplaatst op dinsdag 11 november 2014 om 15:00u11-11-2014 @ 15:00u | Link